Oferta publică inițială (IPO) a Cris-Tim Family Holding (CFH) a fost suprasubscrisă pe tranșa investitorilor de retail, încă din a doua zi de la lansarea ofertei, conform datelor disponibile pe platformele brokerilor.
Marți, în a treia zi a ofertei, la ora 12:20, gradul de subscriere este de 277,3%, cu ordine pentru 11.257.983 de acțiuni pentru cele 4.060.000 de acțiuni alocate pe această tranșă. Îngrămădeala și implicit interesul major al investitorilor este explicat inclusiv de discountul de 5% aplicat prețului final, reducere aferentă primelor 4 zile lucrătoare ale ofertei.
La prețul de subscriere de 17,5 lei/titlu, investitorii mici au introdus ordine de subscriere în valoare de 197 milioane de lei, conform datelor din platformele de trading. Cantitatea minimă de subscriere este de 300 de acțiuni.
Tranșa destinată investitorilor de retail este de doar 4,06 milioane de acțiuni (15% din ofertă). Alocarea va fi făcută pro-rata, conform informațiilor din prospectul de listare.
Compania va avea un free-float la BVB de maxim 35%. Planurile Cris-Tim
Compania, lider pe piața de mezeluri și ready-meals, derulează oferta până în 29 octombrie. Restul de 85% din oferta Cris-Tim (respectiv 23 milioane acțiuni) este adresată investitorilor instituționali.
De notat că oferta publică inițială constă în vânzarea unui pachet de maxim 20.866.667 acțiuni deținute de către Rangeglow Limited, firmă controlată de către fondatorii Cris-Tim Radu și Cristina Timiș, precum și o ofertă de subscriere de maxim 6.200.000 acțiuni ordinare nou emise ale companiei, componenta de majorare de capital social prin emisiune de acțiuni ordinare noi.
Suplimentar, oferta include și o opțiune de supra-alocare, pentru a permite măsuri de stabilizare, dacă va fi cazul, conform Prospectului. Acțiunile sunt oferite la intervalul de preț de ofertă de 16,5 lei/acțiune – 17,5 lei/acțiune, iar free-floatul (ponderea acțiunilor ce vor fi libere la tranzacționare) estimat al companiei la BVB, după încheierea ofertei și listare, este de maxim 35%.
Compania a transmis că fondurile atrase prin derularea ofertei publice inițiale, atât cele obținute în urma subscrierii de acțiuni noi (parte a majorării de capital social), cât și cele obținute prin vânzarea de acțiuni existente, vor fi folosite în proporție semnificativă pentru susținerea planurilor de investiții ale Cris-Tim, care se ridică la aproximativ 890 de milioane de lei și include atât investiții în capacitățile existente cât și achiziții de capacități, inclusiv în Republica Moldova.
Din acest plan de investiții de 890 de milioane de lei, 768 milioane lei vor fi alocate segmentului de afaceri Mezeluri, iar 121 milioane lei alocate segmentului de afaceri ready-meals și altor obiective de investiții.
În plus, ca detaliu relevant de menționat pentru investitori, compania își propune să distribuie sub formă de dividende ordinare minimum 50% din profitul net anual individual distribuibil.
(Citește și: ”VIDEO / Radu TIMIȘ Jr., CEO, Cris-Tim: În industriile alimentară și energetică putem deveni campioni regionali – deocamdată importăm carne de porc de 1 mld. euro și 40% din laptele de consum”)
(Citește și: ”IPO-ul Cris-Tim: Cum e structurată oferta, cât pentru investitorii mici, cât pentru instituționali. Angajament pentru distribuirea a minimum 50% din profiturile anuale ca dividende”)
***