23 iulie, 2025

Renault, compania-mamă a mărcii românești Dacia, a prezentat miercuri rezultatele financiare ale grupului auto la semestru, iar Dacia a continuat să supraperformeze cu vânzări globale de peste 356.000 de unități în prima jumătate a anului, reprezentând peste 30% din vânzările totale ale grupului francez.

Cu toate că pe total marcă se raportează un ușor declin al vânzărilor anuale ale Dacia (-0,7%), acesta se datorează faptului că modelul Duster este acum vândut în Turcia sub brandul Renault, ceea ce natural reduce vânzările contabilizate sub marca românească.

”În prima jumătate a anului 2025, vânzările globale ale brandului (356.084 unități) au înregistrat un ușor declin față de prima jumătate a anului 2024 (-0,7%), din cauza faptului că modelul Duster este acum vândut sub brandul Renault în Turcia. Cu toate acestea, marca păstrează o cotă de piață de 4,1% în segmentul autoturisme + vehicule comerciale ușoare (PC+LCV)”, se arată în comunicatul de presă al Renault.

Principalele dinamici legate de vânzările și rezultatele Dacia, în primul semestru din 2025:

  • Cu 151.948 de vehicule vândute la nivel global în primul semestru al anului 2025, Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut model din Europa către clienții persoane fizice. Sandero este cel mai bine vândut model pentru clienții persoane fizice din Europa din 2017 încoace.

  • Cu 108.510 unități vândute la nivel global, Dacia Duster rămâne SUV-ul numărul 1 vândut către clienții retail din Europa. A treia generație Duster a înregistrat aproape 200.000 de comenzi de la lansarea sa, în urmă cu un an.

  • Dacia Spring a înregistrat 19.452 de unități vândute în prima jumătate a anului 2025, o creștere de 62,5% față de aceeași perioadă din 2024. În total, peste 180.000 de clienți au devenit posesori ai modelului Spring de la lansarea acestuia, care rămâne cea mai accesibilă ofertă 100% electrică de pe piață, arată grupul Renault.

  • Dacia Jogger a înregistrat 42.381 de unități vândute la nivel mondial, în scădere față de prima jumătate a anului 2024, pe fondul declinului general al segmentului C non-SUV.

  • Dacia Bigster, pentru care comenzile sunt deschise din ianuarie 2025, a înregistrat o performanță remarcabilă de la lansare, arată Renault, cu 17.329 de unități înmatriculate. Pentru acest model, 69% din vânzări sunt cu motorizarea hibridă de 155 CP, iar 88% în versiunile de top (Extreme și Journey).

  • ”Bigster este un real atu în atragerea de noi clienți, 80% dintre clienții francezi provenind de la competiție”, arată grupul Renault – Bigster este primul model Dacia pe segmentul de piață C-SUV.

Dacia: Vânzările de vehicule hibride cresc accelerat, grație succesului Duster III (hibrid) – Vânzările ar putea să bată 700.000 de unități în acest an


În Europa, pe segmentul autoturismelor persoane fizice, vânzările Dacia au crescut cu 1,1%, ajungând la 308.957 de înmatriculări și o cotă de piață de 4,5% (în creștere cu 0,1 puncte procentuale). Brandul își menține locul 9 în piața persoane fizice și locul 10 în piața combinată persoane fizice+LCV (light commercial vehicle).

De asemenea, Dacia își consolidează poziția pe podiumul european al vânzărilor către clienții persoane fizice, grație celor 5 modele din gamă și celor mai bune rate de atragere și fidelizare a clienților, mai transmite Renault.

”Brandul își continuă procesul de electrificare, înregistrând 23,5% din înmatriculări în prima jumătate a lui 2025 în versiuni electrificate, o creștere de 14,4 puncte procentuale față de aceeași perioadă din 2024. Vehiculele hibride reprezintă 17,2% din vânzări, în urcare cu 11,8 puncte procentuale, în special datorită succesului Duster-ului hibrid. Vânzările Spring au crescut, aducând ponderea vehiculelor electrice la 6,2% din totalul vânzărilor Dacia (+2,6 pp față de S1 2024)” arată Renault.

Rezultatele Renault

La nivel de grup, Renault a vândut la nivel global, în primul semestru, 1,17 milioane de vehicule, în creștere cu 1,3% față de primele 6 luni din 2024, într-un context internațional marcat de o încetinire și chiar stagnare a pieței auto internaționale.

Marca franceză a grupului omonim a urcat însă o treaptă pe podiumul european și a devenit numărul doi în Europa la capitolul vânzări totale (persoane fizice + LCV), cu 394.278 de autoturisme vândute către persoanele fizice. Modelul Clio este cel mai bine vândut al francezilor în S1 2025.

(Citește și: ”ACEA: Piața auto din România a înregistrat în mai cel mai mare recul din Europa”)

(Citește și: ”China ante portas: Intrare agresivă a Chinei pe motoarele de creștere românești – sectorul auto și comerțul”)


***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: