Add Your Heading Text Here

16 iulie, 2025

Renault Group, compania-mamă a mărcii românești Dacia, a raportat rezultate financiare relativ slabe în prima jumătate a anului 2025 și a început implementarea imediată a unor măsuri de reducere a costurilor, conform anunțului directorului general interimar Duncan Minto.

Acesta a prezentat rezultate financiare preliminare pentru primul semestru al anului, rezultatele finale urmând să fie publicate pe 31 iulie. Conform CEO-ului interimar al Renault, veniturile la nivel de grup au fost de 27,6 miliarde de euro, cu 2,5% peste cele din S1 2025, dar sub estimările de 27,5 miliarde de euro.

Marja de operare a fost de 6,0%, față de 6,9% așteptările pieței și cu 2,1 puncte procentuale sub cele din S1 2024, cu creșteri ale nevoilor de capital de lucru (-900 de mil. euro în S1 2025) și o scădere a fluxului de numerar care riscă să devină negativ – în ciuda țintei de flux de numerar pozitiv de 1,0-1,5 miliarde de euro pentru S2 2025.


Acțiunile Renault s-au prăbușit în ședința bursieră de miercuri cu peste 16% (vezi graficul de mai sus) pe fondul anunțului interimatului lui Minto și revizuirii negative a previziunilor pentru întregul an 2025. Rezultatele slabe pe prima jumătate a anului au fost puse de Minto pe seama unor volume mai slabe ale vânzărilor pe piața de retail în special în luna iunie, dar unde se anticipează o continuare a tendinței recente de declin. Mai multe măsuri de reducere a costurilor vor fi anunțate pe 31 iulie, conform CEO-ului interimar al Renault.

Dacia este așteptată să sprijine revenirea rezultatelor Renault în a doua jumătate a anului

„Este responsabilitatea noastră să reacționăm imediat și accelerăm planul de reducere a costurilor cu măsuri mai structurale. Detaliile vor fi anunțate pe 31 iulie. Planul este bazat în principal pe reducerea costurilor SG&A (selling, general & administrative – optimizarea proceselor dincolo de cele de producție – n.r.) plus reduceri în zona de producție și eficientizarea procesului de cercetare și dezvoltare”, a declarat Duncan Minto.

Acesta a adăugat că Renault își continuă strategia de a livra autovehicule de multiple motorizări indiferent de ritmul tranziției energetice, fundamentele acestei strategii fiind în continuare unele bune. Potrivit lui Minto, în Europa, comenzile sunt în continuare solide, cu 2 luni de vânzări în avans și stocuri puternice – 530.000 de unități total la nivel de grup la final de iunie.

Minto a preluat conducerea interimară pe 15 iulie, înlocuindu-l pe Luca De Meo, care a condus Renault timp de 5 ani. Duncan Minto a fost până acum director financiar al grupului francez, iar poziția de CEO interimar o va deține până la finalizarea procesului de selecție a unui nou director general, proces despre care Renault spune că este într-un stadiu avansat. Favoritul pentru preluarea conducerii operaționale a Renault ar fi Denis le Vot, CEO-ul mărcii Dacia în ultimii 4 ani.

(Citește și: ”ACEA: Piața auto din România a înregistrat în mai cel mai mare recul din Europa”)

(Citește și: ”China ante portas: Intrare agresivă a Chinei pe motoarele de creștere românești – sectorul auto și comerțul”)


***

[newsman_subscribe_widget formid="nzm-container-91885-6936-62e2a1251fbbbf9d28a8dd5a"]

Articole recomandate:

citește și

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: