În cei 30 de ani de economie de piață, capitalul autohton s-a copt și vizează, deja, 3 direcții: (1) diversificarea investițiilor, (2) țintirea valorii adăugate mari și (3) internaționalizare.
Momentul accelerării pe cele 3 direcții este excepțional: reindustrializarea Europei, negocierile avansate de aderare la UE a Moldovei și, mai ales, a Ucrainei, precum și consolidarea flancului estic al UE nu numai militar ci și economic – toate acestea sunt o bună ocazie pentru capitalul autohton al României de a-și arăta inteligența și potențialul.
E nevoie, însă, de o gândire strategică la nivel de decizie guvernamentală: cum ar arăta un astfel de plan, care să susțină și să pună în valoare capitalul românesc?
Economiști, experți, decidenți – alături de CEO ai companiilor de top din România – au încercat să schițeze cele 3-4 direcții ale unei strategii prin care economia românească să devină referință în regiune: Made by Romania.
Evenimentul a fost moderat de Tudor MUȘAT, Jurnalist.
Intervenții individuale:
Valentin LAZEA, Economist-șef BNR
Video:
***
Dragoș Nicolae PÎSLARU, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene
Video:
***
Viorel BĂLTĂREȚU, Secretar de stat, Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului
Video:
***
Radu HANGA, Președinte, Bursa de Valori București – BVB
Știrea: Nu poți ajunge campion regional fără să te antrenezi și să fi mai întâi campion național
Video:
***
Iulian STANCIU, Președinte Executiv, eMAG
Video:
***
Bogdan PLEȘUVESCU, Deputy CEO, Banca Transilvania
Video:
***
Florin SPĂTARU, Consilier Președinte, GRAMPET Group
Știrea: Grampet a preluat un număr de porturi dunărene pentru a dezvolta huburi logistice
Video:
***
Radu TIMIȘ Jr., CEO, Cris-Tim
Video:
***
Felix PĂTRĂȘCANU, Cofondator, FAN Courier Group
Știrea: Toate țările din jur vor să vândă în România, în timp ce companiile românești sunt șicanate
Video:
***
Grigore HOROI, Director General – Președinte CA, Agricola International S.A.
Video:
***
Liviu SAV, Strategy and development manager – IMM Club, CXO and Co-founder – BRIDGE-to-INFORMATION
Știrea: IMM-urile din România generează 60% din profit și angajează peste 60% din salariați
Video:
***