Calea ferată cu ecartament larg de la vama moldovenească Giurgiulești până în Portul Galați a fost redeschisă. Trenurile cu cereale din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, a anunțat joi dimineață ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră”, spune Sorin Grindeanu, citat de Mediafax.
Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început abia în 6 iunie, după ce o licitație organizată de CFR a eșuat, fără câștigător.
Lucrările necesare redeschiderii acestei linii au fost:
- înlocuirea traverselor necorespunzătoare, inclusiv pe aparatele de cale,
- înlocuirea materialului mărunt de prindere,
- completarea prismei cu piatra spartă și
- îndepărtarea vegetației pentru asigurarea vizibilității și a gabaritului.
Au fost executate de SRCF Galați, în regie proprie – L1 Galați, L3 Buzău, L4 Focșani, L2 Brăila și SRLU Buzău, pe două șantiere:
- Linia CF Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) – ecartament larg
- Linia CF Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km) – ecartament normal, potrivit diviziei tehnice a regionalei Galați a CFR S.A.
După 1990 până în anul 2000, pe linia de cale ferată 706 J pe traseul Cale Largă – Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz au mai circulat, doar ocazional, trenuri de marfă dinspre/către Republica Moldova sau Ucraina.
***