fbpx
cele mai mari aeroporturi din românia

16 ianuarie, 2025

Cele două aeroporturi ale Capitalei, Otopeni şi Băneasa, au fost tranzitate de 16,05 milioane pasageri în anul 2024, în creştere cu 9,22% faţă de anul 2023 şi cu aproape 9% peste maximul istoric din 2019, de dinainte de pandemie, a anunțat joi Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

Totodată, mișcările de aeronave pe cele două aeroporturi au crescut cu 4,75% față de 2023, la 134.700 aterizări și decolări.

”Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a înregistrat, în anul 2024, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 16.053.878 pasageri şi 134.700 mişcări de aeronave (aterizări şi decolări). Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în 2024 a înregistrat o creştere relevantă, de 9,22%, faţă de anul 2023. Comparat cu perioada similară din 2019, când aeroporturile Capitalei au atins maximul istoric, în 2024 există o creştere cu 8,99% a numărului de pasageri”, anunţă CNAB.

Mare parte din rulajul de pasageri a avut loc pe Otopeni


În 2024, prin Aeroportul Henri Coandă au trecut 15.946.791 pasageri, iar Aeroportul Băneasa a fost tranzitat de 107.087 pasageri. Totodată, anul trecut, pe Aeroportul Henri Coandă au fost 118.693 aterizări şi decolări, iar pe Aeroportul Băneasa s-au înregistrat 16.007 mişcări de aeronave.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei, procesând aproximativ 65% din traficul de pasageri din România.

După mai bine de un deceniu, aeroportul Băneasa a reluat cursele regulate permanente

De anul acesta, Aeroportul Băneasca a reluat cursele regulate permanente, după mai bine de un deceniu de pauză. În prezent, numărul de curse operate de pe aeroport a crescut la patru.

Wizz Air operează din 15 ianuarie zboruri regulate de pe Băneasă către Napoli şi Cracovia, urmând curse către Varşovia şi Abu-Dhabi. Compania mutase încă din vară câteva curse de pe Otopeni pe Băneasa, dar acestea au fost ulterior întrerupte în septembrie.

În final de an au fost operate pe Băneasa lucrări de intervenție și întreținere la pistă, la platforma portuară și la căile de rulare. Lucrările au fost executate de compania italiană Porr Construct, iar valoarea contractului a fost de 2,1 milioane de euro.


Totodată, aeroportul Otopeni ar urma să fie extins în anii următori cu încă un nou terminal – nu doar de pasageri, ci și cu hangare, turn de control și platforme.

Otopeni va beneficia de investiții în sumă de 1,33 miliarde de euro

Potrivit planului de investiții al Aeroportului Internațional Henri Coandă București, până la finalul acestui deceniu acesta va beneficia de investiții de peste 1,33 miliarde de euro în modernizare și extindere.

Proiecte cu o valoare totală de peste 2,5 miliarde lei (500 de milioane de euro) vor fi implementate până la finalul anului 2027, în modernizarea, extinderea și cresterea capacității operaționale a aeroportului existent, în timp ce aproape 800 de milioane de euro vor fi alocați pentru construcția unui nou terminal , proiect ce va fi derulat pe o perioadă de 5 ani.

(Citește și: ”BNR menține din nou dobânzile: Între capra dominanței fiscale și varza inflației”)

***


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: