- consemnarea la o unitate bancară, la dispoziţia DNA, a sumelor de 1.000.000 de lei şi 100.000 de euro
- constituirea unei garanţii reale mobiliare asupra unor lingouri de aur în cantitate totală de 3 kg (evaluate la 109.740,26 euro)
- constituirea unor garanţii reale imobiliare asupra unor bunuri imobile evaluate la 488.640 euro
- constituirea unor garanţii reale mobiliare asupra unor sume de bani aflate în mai multe conturi bancare până la concurenţa valorii cauţiunii stabilite de procurori
***
El rămâne astfel sub control judiciar în acest dosar în care este anchetat pentru luare de mită (două infracţiuni) şi trafic de influenţă în formă continuată.
Sebastian Vlădescu este acuzat că ar fi intervenit în favoarea unor companii pentru a le ajuta să obțină contracte cu CFR. Mita totală din acest dosar se ridică la circa 20 de milioane de euro și a fost dată de asociaţia de firme din Austria, Swietelsky – Wiebe – Takenaka, pentru obținerea și derularea contractului de modernizare a magistralei de cale ferată Bucureşti-Constanţa.
„Procurorii dețin indicii și suspiciuni rezonabile că între 2005-2014, oficiali români și apropiați ai acestora ar fi pretins și primit suma de 20 de milioane de euro pentru aprobarea unor contracte și plata facturilor aferente lucrărilor efectuate la tronsoanele de cale ferată”, declara săptămâna trecută Livia Săplăcan, purtător de cuvânt al DNA.
Procurorii spun că Sebastian Vlădescu şi Costea Ionuţ, un fost angajat al Ministerului Finanţelor, alături de un apropiat al conducerii CFR, cereau 3,5% din banii pe care firma străină urma să-i primească pentru reabilitarea căii ferate.
Lucrările de modernizare a magistralei Bucureşti-Constanţa, în lungime de 225 km, au început în 2006, când Sebastian Vlădescu era ministrul finanţelor publice în cabinetul Tăriceanu.
În acelaşi dosar este acuzat şi fostul deputat Cristian Boureanu, care a primit, între 2010 şi 2017, o mită de peste două milioane de euro.