6 iulie, 2025

Interzicerea smartphone-urilor în școlile olandeze a îmbunătățit mediul de învățare, în ciuda protestelor inițiale, potrivit unui studiu comandat de guvernul Țărilor de Jos, transmite The Guardian.

Ghidurile naționale, introduse în ianuarie 2024, recomandă interzicerea telefoanelor mobile în sălile de clasă, iar aproape toate școlile au respectat această măsură. Aproape două treimi dintre licee le cer elevilor să își lase telefoanele acasă sau să le pună în dulapuri, în timp ce într-un liceu din cinci telefoanele sunt predate la începutul fiecărei ore.

Cercetătorii au intervievat 317 directori de liceu, 313 școli primare și au organizat 12 grupuri de discuție cu profesori, asistenți, elevi și părinți. Liceele au raportat că elevii se concentrează mai ușor (75%), mediul social s-a îmbunătățit (59%) și unii au menționat chiar o îmbunătățire a rezultatelor (28%).

Interacțiunile dintre elevi s-au îmbunătățit cel mai mult


Alexander Krepel, cercetător la Institutul Kohnstamm, a declarat că interacțiunile dintre elevi s-au îmbunătățit cel mai mult. „Nu mai este posibil să faci în secret o poză cuiva în clasă și apoi să o răspândești într-un grup de WhatsApp, așa că siguranța socială a crescut,” a spus el. „Mai ales în pauzele dintre ore, elevii stăteau pe telefoane, iar acum sunt forțați să vorbească între ei… Poate că se mai și ceartă puțin mai des, dar școlile, profesorii și elevii sunt destul de mulțumiți de cum s-a îmbunătățit atmosfera.”

Temerile inițiale legate de interdicție s-au dovedit nefondate, potrivit Freyei Sixma, purtătoare de cuvânt a consiliului pentru educația secundară VO-raad, care reprezintă școlile și consiliile de administrație. „La început au fost destul de multe proteste din partea școlilor, profesorilor, elevilor, părinților, întrebări despre cum va funcționa totul,” a spus ea. „Dar acum se vede că, de fapt, toată lumea e destul de mulțumită.”

Profesorii mai puțin experimentați aveau dificultăți în a impune regula interzicerii telefoanelor la clasă

Mariëlle Paul, ministrul pentru educație primară și secundară, a declarat că ghidul național a ajutat la menținerea disciplinei în clasă. „Profesorii și directorii au spus că, dacă un profesor voia individual să interzică telefonul în clasa sa, întotdeauna apăreau discuții,” a spus ea. „Profesorii mai puțin experimentați aveau dificultăți în a impune această regulă.”

Biroul Central de Statistică al Țărilor de Jos raportează că 96% dintre copii accesează internetul aproape în fiecare zi, în principal prin intermediul telefoanelor mobile.

Luna trecută, guvernul interimar a sfătuit părinții să interzică rețelele sociale pentru copiii sub 15 ani și să limiteze timpul petrecut în fața ecranelor, în timp ce un parlamentar a propus o interdicție totală a smartphone-urilor în școli.

(Citește și: ”Europa începe să conștientizeze nocivitatea smartphone și a rețelelor sociale: măsuri restrictive în Portugalia și Grecia12qwa”)


***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: