19 iulie, 2025

Compania portuară și de logistică DP World, deținută de Dubai, a redus la jumătate timpii de transport maritim între România și Turcia, a declarat directorul executiv, pe măsură ce își extinde operațiunile la Marea Neagră la granița de est a Uniunii Europene.

DP World și-a dublat anul trecut capacitatea de transport containerizat prin Constanța, cel mai mare port al țării noastre la Marea Neagră, prin adăugarea unui terminal roll-on, roll-off (Ro-Ro) și a unui centru logistic în vestul țării.

Anul acesta, compania a adăugat un serviciu logistic european integrat din România, care oferă servicii rutiere, maritime, aeriene și feroviare, destinat inițial clienților din Bulgaria, Moldova, Serbia și Turcia.


„Am făcut progrese uriașe în optimizarea comerțului maritim dintre Turcia și Constanța, îmbunătățind timpul de tranzit pe mare cu 50%”, a declarat Kris Adams, vicepreședintele DP World pentru Europa de Est, pentru Reuters.

Istanbul – Constanța în 30 de ore pe mare

„Timpul de transport Istanbul-București a fost redus la mai puțin de 30 de ore, creând o alternativă viabilă la transportul rutier.” Achiziția unui nou scaner pentru terminalul Ro-Ro Constanța al DP World a redus timpii de inspecție a camioanelor de la 5-7 ore la 2 minute, a adăugat el.

Modernizările au costat în total 130 de milioane de euro, dar Adams a spus că vor urma și altele, deoarece există potențial de creștere în domeniul auto, e-commerce și al transportului de mărfuri destinat energiilor regenerabile.

„Ne gândim să investim în total peste 200 de milioane de euro, vom investi mai mult în personal, într-o platformă digitală și avem ambiția de a opera logistică contractuală, ceea ce înseamnă că, la un moment dat, vom opera depozite, dar este prea devreme să discutăm despre asta.”

Investițiile în infrastructură și exporturile de cereale ucrainene prin Constanța, în urma invaziei Rusiei din 2022, au contribuit la stimularea operațiunilor din port, care este o poartă de acces către Asia Centrală și oferă acces la fluviul Dunăre și Europa de Vest.


Importanța sa a crescut, de asemenea, pe măsură ce companiile își mută operațiunile din Asia către centrele de producție cu costuri reduse din Europa de Est pentru a scurta lanțurile de aprovizionare.

Adams a declarat că planurile de investiții ale companiei vor continua indiferent de majorările de taxe iminente ale guvernului de la București, deși a menționat că majorările ar putea afecta comerțul internațional al României.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: