23 iulie, 2025

Scăderea vânzărilor cu 8% din primul semestru al acestui an pentru Dacia Sandero, cel mai bine vândut model în Europa în 2024, cu doar 151.000 de unități a fost cauzată parțial și de amânarea programului Rabla din România, a declarat  directorul de vânzări și marketing al mărcii Dacia pe plan mondial, Frank Marotte.

Directorul de vânzări spune că ținta pentru vânzările modelelor sub sigla Dacia, în 2025, pe plan mondial este de 700.000 de unități, în creștere față de 674.000 anul trecut, dar că va fi dificil de îndeplinit din cauza condițiilor și incertitudinilor de pe piață. „Este foarte greu să faci o prognoză”, spune el.

Dacia a raportat vânzări globale de peste 356.000 de unități în primul semestru al anului 2025, în ușoară scădere cu 0,7% față de aceeași perioadă din 2024, pe fondul unor provocări de piață în Europa și al amânării programului Rabla în România. Modelele Sandero, Spring și noul Bigster continuă însă să performeze solid, iar marca românească rămâne în topul preferințelor pe segmentul de retail auto european.


Astfel, vânzările globale ale mărcii Dacia au atins 356.084 de unități în primele șase luni din 2025, înregistrând o scădere marginală de 0,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor prezentate de Frank Marotte, Director de Marketing și Vânzări Dacia. Declanșatorul principal al acestui recul este ieșirea modelului Duster de pe piața din Turcia, însă fără acest efect punctual, vânzările ar fi fost în ușoară creștere, afirmă el.

Sandero a fost, de departe, cel mai vândut model al mărcii, cu peste 40% din total, însă vânzările Sandero au scăzut cu aproape 10% în primul semestru din 2025. Duster și-a găsit 108.000 de clienți, iar Spring, aproape 20.000.

Cel mai nou model Dacia, Bigster, și-a găsit peste 17.000 de clienți, iar numărul de comenzi este de 38.000. Peste două treimi dintre clienți au ales versiunea hibridă.

În Europa, pe segmentul autoturisme, vânzările Dacia au crescut cu 1,1 %, ajungând la 308.957 înmatriculări și o cotă de piață de 4,5%

În total, hibridele au reprezentat în prima jumătate din an 17% din vânzările mărcii.


***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: