Înmatriculările de autovehicule noi, în România, au înregistrat o creștere de 10,4%, în a treia lună a acestui an, față de luna martie 2024, reiese din datele preliminare ale Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în februarie și martie de aceleași luni din 2024, luna ianuarie fiind singura lună din 2025 cu scădere față de anul trecut, în timp ce totalul autovehiculelor noi înmatriculate în primele 3 luni ale anului sunt cu 2,4% mai mari față de cele din primele 3 luni ale lui 2024.

Două mașini chineze s-au vândut mai bine pe zona de electrice decât Dacia Spring, care e făcută tot în China
Înmatriculările de autovehicule din România, în luna martie 2025 și principalele tendințe din piață:
- În martie, înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu 10,4% comparativ cu martie 2024, ajungând la un volum de 9.850 unități, sub cele 11.779 unități înmatriculate în februarie;
- Autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de -58,8% față de martie 2024, realizând o cota de piață de doar 2,7%, acest tip de propulsie fiind impactat de asemenea de amânarea noului programul Rabla;
- Hibridele au urcat masiv la nivel de cotă de piață, spre jumătate, în timp ce dieselul scade la 10%.
- În primele 3 luni din 2025, înmatriculările de autoturisme noi au atins 33.451 unități, cu o creștere de -2,4% față de perioada similară a anului 2024.
Pe mărci, Dacia continuă să fie liderul pieței locale, cu peste 2.350 de unități noi înmatriculate, în timp ce Toyota, care are o ofertă substanțială de modele hibride, este pe locul secund în top cu 925 unități. Piața locală înregistrează o creștere rapidă în ultima perioadă pe zona de hibride, cu o scădere a modelelor diesel și al celor full-electrice.

Mai mult, pe zona de electrice, Tesla înregistrează o scădere an/an majoră (-70%) care au coborât-o pe locul trei la înmatriculări (27). Pe acest segment de propulsie, Spring a fost lider în martie, dar numărul înmatriculărilor a scăzut cu 80% față de martie 2024, la doar 44 de noi înmatriculări.
Pe locul doi la înmatriculări de electrice noi a urcat Leapmotor T03, o mașină electrică, de oraș, produsă de chinezi și asamblată în Polonia de Stellantis, care s-a vândut în număr de 34 de unități. Modelul este unul de dimensiune mică, care concurează direct cu Dacia Spring, la rândul lui model produs în China.

Leapmotor are reprezentanța în România – SUV-urile chinezești se vând printr-un site care acționează ca dealer
De asemenea, pe lista DGPCI apar și 18 înmatriculări noi de modele DSFK S508 DMI, un SUV electric de dimensiune medie.

La nivel de mărci chinezești, în România au mai fost înmatriculate în martie 7 modele de mașini noi marca BAIC (4 tip jeep și 3 tip SUV), 3 modele de SUV Forthing, 1 model SUV Seres 5, și 44 de autoturisme marcă Geely, conform datelor DGPCI.
(Citește și: ”China ante portas: Intrare agresivă a Chinei pe motoarele de creștere românești – sectorul auto și comerțul”)
***