Renault Group, compania-mamă a mărcii românești Dacia, a raportat rezultate financiare relativ slabe în prima jumătate a anului 2025 și a început implementarea imediată a unor măsuri de reducere a costurilor, conform anunțului directorului general interimar Duncan Minto.
Acesta a prezentat rezultate financiare preliminare pentru primul semestru al anului, rezultatele finale urmând să fie publicate pe 31 iulie. Conform CEO-ului interimar al Renault, veniturile la nivel de grup au fost de 27,6 miliarde de euro, cu 2,5% peste cele din S1 2025, dar sub estimările de 27,5 miliarde de euro.
Marja de operare a fost de 6,0%, față de 6,9% așteptările pieței și cu 2,1 puncte procentuale sub cele din S1 2024, cu creșteri ale nevoilor de capital de lucru (-900 de mil. euro în S1 2025) și o scădere a fluxului de numerar care riscă să devină negativ – în ciuda țintei de flux de numerar pozitiv de 1,0-1,5 miliarde de euro pentru S2 2025.

Acțiunile Renault s-au prăbușit în ședința bursieră de miercuri cu peste 16% (vezi graficul de mai sus) pe fondul anunțului interimatului lui Minto și revizuirii negative a previziunilor pentru întregul an 2025. Rezultatele slabe pe prima jumătate a anului au fost puse de Minto pe seama unor volume mai slabe ale vânzărilor pe piața de retail în special în luna iunie, dar unde se anticipează o continuare a tendinței recente de declin. Mai multe măsuri de reducere a costurilor vor fi anunțate pe 31 iulie, conform CEO-ului interimar al Renault.
Dacia este așteptată să sprijine revenirea rezultatelor Renault în a doua jumătate a anului
„Este responsabilitatea noastră să reacționăm imediat și accelerăm planul de reducere a costurilor cu măsuri mai structurale. Detaliile vor fi anunțate pe 31 iulie. Planul este bazat în principal pe reducerea costurilor SG&A (selling, general & administrative – optimizarea proceselor dincolo de cele de producție – n.r.) plus reduceri în zona de producție și eficientizarea procesului de cercetare și dezvoltare”, a declarat Duncan Minto.
Acesta a adăugat că Renault își continuă strategia de a livra autovehicule de multiple motorizări indiferent de ritmul tranziției energetice, fundamentele acestei strategii fiind în continuare unele bune. Potrivit lui Minto, în Europa, comenzile sunt în continuare solide, cu 2 luni de vânzări în avans și stocuri puternice – 530.000 de unități total la nivel de grup la final de iunie.
Minto a preluat conducerea interimară pe 15 iulie, înlocuindu-l pe Luca De Meo, care a condus Renault timp de 5 ani. Duncan Minto a fost până acum director financiar al grupului francez, iar poziția de CEO interimar o va deține până la finalizarea procesului de selecție a unui nou director general, proces despre care Renault spune că este într-un stadiu avansat. Favoritul pentru preluarea conducerii operaționale a Renault ar fi Denis le Vot, CEO-ul mărcii Dacia în ultimii 4 ani.
(Citește și: ”ACEA: Piața auto din România a înregistrat în mai cel mai mare recul din Europa”)
(Citește și: ”China ante portas: Intrare agresivă a Chinei pe motoarele de creștere românești – sectorul auto și comerțul”)
***