Raiffeisen Bank România a încheiat prima jumătate a anului 2025 cu active de 83 miliarde de lei (+12%) și un profit net de 896 milioane de lei, în creștere cu 9% față de perioada similară a anului anterior, conform rezultatelor financiare semestriale ale instituției de credit.
Banca spune că rezultatele confirmă strategia sa de creștere, în condițiile în care numărul de clienți persoane fizice a crescut cu peste 35% an/an, iar 85% dintre noii clienți au ales înrolarea digitală.
”Avem un ritm bun în implementarea strategiei de a deveni cei mai buni consultanți financiari pentru toți clienții noștri și răspundem tuturor nevoilor lor prin Banking 1:1. Rezultatele excelente din primele 6 luni ale anului reprezintă o dovadă suplimentară a acestui fapt. Clienții noștri beneficiază de experiențe digitale din ce în ce mai simple și intuitive în interacțiunea de zi cu zi cu banca. Democratizăm sistematic planificarea financiară, iar echipele noastre dispun de instrumente din ce în ce mai performante pentru a sprijini clienții să ia deciziile potrivite pentru viitorul lor financiar. Susținem antreprenorii și companiile din România, cu soluții flexibile și inovatoare, adaptate nevoilor lor, pentru a-și dezvolta și administra cu succes afacerile. În tot ceea ce facem, ne reafirmăm angajamentul de a fi un partener de încredere pe termen lung”, a afirmat Zdenek Romanek, președintele și directorul general al Raiffeisen Bank România.
Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut cu 5% față de anul anterior, reflectând ”investițiile în retenția angajaților și în îmbunătățirea relației cu clienții noștri prin comunicare și dezvoltare continuă a infrastructurii digitale”.
Depozite: +15%, sold de credite: +12%
Conform Raiffeisen Bank, atât creditarea cât și economisirea au urmat un trend ascendent: în primul semestru din 2025, Raiffeisen Bank a înregistrat creșteri pe toate segmentele de clientele, iar creditele nete au ajuns la 45,9 miliarde de lei, +12% an/an
Portofoliul de credite destinate persoanelor fizice a avansat cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, evoluție susținută de ”condiții de creditare foarte competitive”, arată banca. Volumul generat de noi împrumuturi este unul ”remarcabil”, mai punctează Raiffeisen, iar atât creditele de consum negarantate (+12% an/an), cât și cele garantate (+9% an/an) au contribuit semnificativ la dinamica pozitivă.
Portofoliul de credite acordate segmentului corporații a înregistrat cel mai mare avans, ajungând la 20,8 miliarde de lei în primul semestru din 2025, cu 17% mai mult față de perioada similară a anului trecut. ”Această performanță reflectă implicarea activă a băncii în susținerea proiectelor de dezvoltare ale companiilor și sprijinirea investițiilor strategice din diverse sectoare ale economiei”, potrivit Raiffeisen.
În același timp, în primele 6 luni ale anului, volumul creditelor acordate IMM-urilor a fost cu 6% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.
În ceea ce privește depozitele clienților, acestea au continuat să crească cu un ritm superior cel al creditării, până la 65,5 miliarde de lei la finalul primului semestru din 2025.
Astfel, depozitele atrase de la persoanele fizice au înregistrat o majorare de 15% an/an, ”alimentată atât de preferința pentru produse de economisire, cât și de menținerea unui ritm robust al fluxului de economii în conturile curente”.
”Depozitele clienților corporativi au avut un avans remarcabil de 28% an la an”, mai arată Raiffeisen Bank.
1 din 2 credite de nevoi personale negarantate este achiziționat 100% digital. Tot mai multe tranzacții cu telefonul
Banca mai arată că clienții săi au posibilitatea să acceseze un credit de nevoi personale negarantat în 3 pași simpli, direct prin aplicația de mobile banking – Smart Mobile, având totodată opțiunea de a atașa o asigurare de viață și șomaj. Per total, în 2025, 1 din 2 clienți alege să achiziționeze un credit de nevoi personale negarantat prin Smart Mobile.
La final de S1 2025, numărul clienților persoane fizice cu un contract pentru serviciul de mobile banking Smart Mobile se apropie de 1,9 milioane și peste 83% dintre aceștia au accesat aplicația cel puțin o dată în luna iunie 2025.
În același timp, plata cu telefonul este în continuă creștere, clienții preferând din ce în ce mai des această metodă simplă de plată. În S1 2025, volumul și numărul tranzacțiilor de acest tip a crescut cu mai mult de 66%, respectiv 68%, versus aceeași perioadă a anului anterior.
Raiffeisen leasing raportează o creștere a portofoliului de finanțări acordate clienților cu 14% în semestrul 1, față de finalul anului 2024, și menținerea unui nivel de performanță bună a portofoliului.
Aici, principalele categorii de active finanțate au fost camioanele, destinate transportului intern și internațional, autoturismele și vehiculele comerciale ușoare.
Rata creditelor neperformante s-a menținut la un nivel redus.
(Citiți și: ”România – lider regional la consumul individual efectiv, indicator al bunăstării materiale a populației”)
***