687 de şcoli din întreaga ţară (adică 1.576 de profesori de matematică), şi-au exprimat interesul de a utiliza pachetul digital „Matematică Remedial”, anunță Ministerul Educației.
Şcolile interesate, în special cele din PNRAS, se pot înregistra până la 31 octombrie 2025, ora 17:00, completând formularul de înscriere „Matematică Remedial”.
Programul este dezvoltat cu sprijinul Băncii Mondiale, în cadrul componentei de asistenţă tehnică pentru redresarea educaţiei (finanţată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă / PNRR) și oferă gratuit şcolilor un pachet digital complet de resurse remediale, care poate fi utilizat în activităţi desfăşurate cu elevii aflaţi în dificultate de învăţare.
El este destinat profesorilor de matematică, în special celor care au elevi în clasa a VIII-a.
Programul include:
- un modul online asincron pentru activităţi remediale la matematică desfăşurate în clasă cu elevii (45 de ore), structurat în 10 unităţi de învăţare, acoperind 30 de săptămâni şcolare, în concordanţă cu programa şcolară
- un modul de formare pentru profesori (20 de ore), compus din două unităţi resursă care abordează practicile pedagogice esenţiale pentru educaţia remedială şi integrarea Inteligenţei Artificiale şi a tehnologiei digitale în predarea matematicii.
Categoriile targetate:
- elevii de clasa a VIII-a, cu risc educațional ridicat, din școlile PNRAS;
- elevii din clasele a V-a – a VIII-a, cu rezultate slabe la matematică;
- elevii aflați la începutul ciculului liceal (de ex. din liceele ROSE) care au acumulat decalaje la matematică”, conform notei de prezentare a programului.
Alte detalii despre Program
- Platforma programului este livrată sub forma unui container digital, instalat local pe infrastructura informatică a fiecărei unităţi şcolare participante. Acest format asigură accesul complet la toate resursele, fără a depinde de conexiunea la internet în timpul desfăşurării activităţilor la clasă.
- Containerul digital funcţionează exclusiv în reţeaua internă a şcolii, garantând securitatea datelor şi disponibilitatea permanentă a materialelor.
- Acesta este conceput ca un asistent digital pentru profesori, integrând lecţii interactive, fişe de teorie şi exersare, materiale video, teste de evaluare iniţială şi finală, precum şi o secţiune dedicată cadrelor didactice, axată pe metode de predare-învăţare-evaluare remedială şi utilizarea tehnologiei şi a inteligenţei artificiale în educaţie.
- Programul funcţionează şi ca platformă complementară a actului educaţional pentru copiii din mediile socio-economice afectate de analfabetismul funcţional.
- La finalul anului şcolar 2025 – 2026, sub coordonarea Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), va fi realizată o analiză de impact, completând datele obţinute prin utilizarea resurselor în şcoli din toate judeţele ţării. Astfel, vor fi obţinute date relevante pentru extinderea ulterioară a programului la nivel naţional.
Ministrul Daniel David încurajează școlile să înscrie în program, pentru a combate analfabetismul funcțional
Ministrul Educației a explicat că acest program funcţionează şi ca platformă complementară a actului educaţional pentru copiii din mediile socio-economice afectate de analfabetismul funcţional și încurajează școlile să profite de posibilitatea de a combate acest fenomen grav:
- „Analfabetismul funcţional este o tară a sistemului educaţional românesc, generând un risc de securitate naţională. Într-adevăr, analfabetismul funcţional este considerat astăzi pe scară largă ca virusul potenţial mortal al democraţiei şi al civilizaţiei moderne. Ca ministru, în confruntarea lui am angajat două strategii sistemice: creşterea calităţii actului educaţional (ex.: curriculum modern, utilizarea Edulib, metode de predare eficiente etc. – inclusiv schimbarea logicii de evaluare în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a fi mai inclusivă şi mai relevantă) şi programe remediale – 2 ore pe săptămână la nivel primar şi 25% din timpul alocat fiecărei discipline la nivel gimnazial şi liceal”, a declarat Daniel David.
- ”Dar până când aceste modificări sistemice vor deveni bune practici, acestea trebuie susţinute de proiecte majore, cu caracter general sau, aşa cum este acesta, cu caracter mai specific (important şi fundamental pentru evaluarea naţională – matematică). Fără a fi exclusiv, programul funcţionează şi ca platformă complementară a actului educaţional pentru copiii din mediile socio-economice afectate de analfabetismul funcţional. Aşadar, vă încurajez să participaţi în număr cât mai mare pentru a putea înfrânge împreună analfabetismul funcţional, un periculos factor de risc pentru ţara noastră!”, a mai spus ministrul.
(Citește și: 46%, analfabetismul numeric la nivelul liceului – Primul Raport național privind capacitatea elevilor de a utiliza informații matematice)
****