Guvernul a adoptat normele metodologice care reglementează „prestarea serviciului de avans în numerar” de către comercianţi deţinătorilor de carduri, ca şi plata obligaţiilor fiscale cu cardurile de debit/ credit.
Normele nu instituie obligaţia Fiscului de a accepta şi „alte instrumente de plată electronică cu acces la distanţă”, ci spun că instituţiile fiscale le „pot accepta la plată”.
Încă din 1 ianuarie 2017 a intrat în vigoare Legea nr. 209/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, după ce a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 913 din 14 noiembrie 2016.
Guvernul a amânat însă normele metodologice, deşi le-a mai avut pe ordinea de zi în acest an. Normele aprobate joi se referă la Ordonanţa 193/2002, cu toate „modificările şi completările ulterioare”.
Astfel Hotărârea de guvern actuală prevede că:
- „Avansul în numerar se acordă utilizatorilor de card, în limita prevăzută de ordonanţa de urgenţă şi a sumei existente în casă, disponibilă pentru furnizarea avansului în numerar, odată cu iniţierea unei operaţiuni de plată cu cardul la terminalele instalate în baza contractelor încheiate cu instituţiile acceptante”.
- „Se emite bonul fiscal pe care se evidenţiază, alături de bunurile și/sau serviciile achiziționate, avansul în numerar acordat utilizatorului de card și, dacă este cazul, comisionul perceput”. (Legea permite retragerea a cel mult 200 de lei în numerar şi vizează comercianţii cu cifră de afaceri de 10.000 euro anual).
- „Pentru a asigura efectuarea plăţilor cu carduri, beneficiarii plăţii încheie contracte cu instituţiile acceptante, care efectuează şi dotarea cu terminalele de plată”.
(HG Textul proiectului supus aprobării proiectului poate fi descărcat AICI – LINK )