Alți 250 de kilometri de drumuri de mare viteză ar urma să fie dați în folosință în acest an, ceea ce va permite circulația neîntreruptă pe câteva rute-cheie la nivel național, a anunțat Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.
”În anul 2025, vom realiza Mica Unire prin infrastructură rutieră, ceea ce înseamnă că vom uni Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova la nivel de autostradă, putând să circulăm neîntrerupt pe drum de mare viteză”, a scris, pe pagina sa de Facebook, Irinel Ionel Scrioşteanu.
Mai exact, este vorba despre axele:
- Craiova – Pitești – București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău (575 km)
- Constanta – București – Pitesti – Craiova (475 km)
- Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Constanța (506 km)
În 2024 au fost dați în trafic 200 km de autostradă și drum expres. În 2025, Guvernul speră să finalizeze mai multe secțiuni de autostradă, din mai multe zone din țară (Autostrada Transilvania A3, Autostrada Sibiu-Pitești A1, Autostrada Moldovei A7, Autostrada Bucureștiului 0, ş.a.), însumând 250 km.
Premierele anului pentru infrastructura rutieră a României
Tot în 2025, vom avea parte de mai multe premiere pentru infrastructura rutieră a României, a mai anunțat secretarul de stat.
Printre acestea se numără:
- Vom avea minimum 4 tuneluri în același timp în execuție: tunelul Poiana pe Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1, două tuneluri pe lotul Margina – Holdea (lotul urșilor) A1 și Tunelul Curtea de Argeș, cu cele 2 fire , Daniela și Alina, aferent Secțiunii 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1.
- Vom atinge pragul de 1.000 de km autostrăzi și drum expres cu contract de execuție lucrări.
- Vom finaliza şi da în trafic in jur de 250 de kilometri autostradă și drum expres.
- După ce în 2023 am depășit borna de 1.000 km în trafic, anul acesta vom depăși borna de 1.500 de km dați în trafic.
- Vom avea contract de execuție lucrări pe toată Autostrada Unirii A8.
- Începem construirea primului pod rutier peste Prut din ultimii peste 50 de ani, la nivel de autostradă (Ungheni Ro-Ungheni Md).
- Începem lucrările la cel mai lung tunel rutier de pe Autostrada Sibiu-Pitești A1, respectiv Tunelul Poiana în lungime de 1,8 km aflat pe Secțiunea 3.
- Va avea loc prima străpungere a Carpaților prin Tunelului Curtea de Argeș, pe ambele sensuri de circulație, respectiv Sibiu – Pitești și invers.
Irinel Ionel Scrioşteanu a precizat totodată că există contracte de execuție lucrări pentru încă peste 600 km de autostradă şi drum expres, licitații în curs pentru încă cca 700 km de drumuri de mare viteză și ”vizăm lansarea licitațiilor pentru execuție lucrări a peste 750 km de drumuri de mare viteză”. Pe listă se află: A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Suceava – Siret, Suceava – Botoșani, Baia Mare – Satu Mare, București – Alexandria, Brăila – Tulcea, Făgăraș – Brașov, legătură A1 – Mioveni, legătură A0 – Aeroport Otopeni și drumuri radiale în regiunea metropolitană București – Ilfov.
”Ca şi până acum, continuăm să sprijinim toți antreprenorii parteneri cu care avem contracte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, și nu numai. Pentru 2025, le doresc multă forță de muncă și lucrări cu succes”, a mai scris oficialul.
(Citește și: ”Pe contrasens: unde se află România în tabloul feroviar al UE. Niciun tronson de cale ferată din PNRR nu are șanse să fie finalizat până în 2026”)
***