Masterplanul pe transporturi, documentul care prezintă principalele proiecte de infrastructură pe care statul român intenționează să le implementeze, va fi dezbătut într-o ședință cu oficialii Comisiei Europene, ca ultimă fază până la aprobare, a declarat marți la conferința capital pe Transporturi, Marcel Boloș (foto), secretar de stat în ministerul Transporturilor.
„Este pentru prima dată când România are coridoare de importanță internațională. Dacă cineva ar schimba traseul acestor coridoare este prevăzută o pedeapsă cu privarea de libertate”, a anunțat Marcel Boloș.
„A fost greu să ajungem în acest stadiu cu acest document. Mai avem o dezbatere finală la CE, pe 22 martie, apoi va putea intra pentru aprobare. Nu sunt doar proiecte aruncate pe hârtie”, a declarat marți secretarul de stat.
Acesta a mai declarat că Masterplanul se va aproba în guvern până pe 15 aprilie. În prealabil, documentul va fi trimis Parlamentului pentru aprobare.
De aproape doi ani, Masterplanul pe transporturi a fost pus în dezbatere publică, fostul guvern Ponta modificându-l de mai multe ori, în mandatele lui Dan Șova și Ioan Rus. Masterplanul a fost trimis Comisiei Europene, care l-a returnat guvernului, în 2014 și 2015, de mai multe ori pentru modificare.
Unul dintre criteriile asupra căruia s-a discutat mult cu oficialii CE a fost cel al sustenabilității economice.
După schimbarea de guvern din decembrie 2015, ministrul Dan Costescu a finalizat Masterplanul și a reorganizat principalul responsabil cu gestiunea rețelelor de transport din România- CNADNR. A fost înființat inclusiv un departament de proiectare, pentru anumite categorii de lucrări mai simple.