26 iulie, 2025

Meta, compania care deține Facebook și Instagram, a anunțat că va opri toate reclamele politice în Uniunea Europeană până în octombrie, invocând incertitudini legale legate de noile reguli menite să sporească transparența în campaniile electorale, potrivit AP.

Gigantul rețelelor sociale a declarat într-o postare pe blog că, începând cu luna octombrie, nu va mai permite reclame legate de politică, alegeri și probleme sociale pe platformele sale, inclusiv pe Threads.

Compania a explicat că ia această decizie din cauza reglementărilor „nefuncționale” ale UE privind Transparența și Țintirea Reclamelor Politice.


Noile reguli introduc „provocări operaționale semnificative și incertitudini legale”, a spus Meta.

Nu este prima companie Big Tech care ia o astfel de măsură. Google a anunțat anul trecut că va opri difuzarea reclamelor politice către utilizatorii din UE înainte ca regulile să intre în vigoare, invocând motive similare.

Conform noilor reglementări, care urmează să intre în vigoare pe 10 octombrie, platformele vor trebui să eticheteze reclamele politice, să dezvăluie cine le-a plătit și cu ce campanie, referendum sau proces legislativ sunt legate. Reclamele vor trebui păstrate într-o bază de date și vor putea fi direcționate către utilizatori doar în condiții stricte.

„Noile reguli adaugă obligații suplimentare semnificative proceselor și sistemelor noastre, creând un nivel imposibil de gestionat de complexitate și incertitudine juridică pentru agenții de publicitate și platformele care operează în UE”, a spus Meta.

Încălcările pot fi sancționate cu amenzi de până la 6% din veniturile globale anuale ale unei companii.


Regulile fac parte din eforturile mai ample ale Bruxelles-ului de a combate influența străină și manipularea în alegeri, și se aliniază cu alte reglementări ale blocului menite să protejeze intimitatea cetățenilor și să responsabilizeze platformele pentru siguranța online a utilizatorilor. Administrația Trump a criticat dur reglementările digitale ale UE.

Meta a precizat că decizia sa nu va afecta utilizatorii care doresc să dezbată politică pe platformele sale și nici nu va împiedica politicienii, candidații sau oficialii să „partajeze conținut politic în mod organic”.

„Pur și simplu, nu vor mai putea să amplifice acest conținut prin reclame plătite”, a adăugat compania.

(Citește și: ”Avertisment MAI: Noi campanii de dezinformare pe rețelele sociale – se încearcă panicarea populației prin fake news-ul închiderii granițelor”)

***


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: