22 mai, 2025

Ministrul Educaţiei îşi doreşte ca în evaluările periodice privind activitatea cadrelor didactice să fie introduse elemente pe baza cărora promovarea pseudoştiinţei să fie considerată abatere de la normele etice. Pe baza acestor evaluări se poate ajunge la eliminarea din sistem a cadrelor didactice care promovează misticismul și pseudo-știința.

Întrebat, miercuri, ce măsuri ia ministerul de resort pentru combaterea promovării pseudo-ştiinţei, precum cea promovată de Călin Georgescu, care este cadru didactic universitar, minsitrul Daniel David a declarat a explicat că aceste devieri pot fi controlate prin evaluările periodice ale profesorilor:

„Nu avem încă platforma integrată, dar multe lucruri s-au făcut, inclusiv colaborarea cu TikTok-ul, colaborarea cu CNA-ul, diseminarea ştiinţei pe care o facem. Cred că în acea evaluare pe care o facem anual şi, dacă va fi modelul pe care l-a propus eu, evaluarea la interval de cinci ani, prezenţa unor astfel de demersuri de pseudo-ştiinţă trebuie să fie semnalată ca o problemă etică. Acolo putem să controlăm lucrurile”, a răspuns ministrul Educaţiei. 


Ministrul a fost de asemenea întrebat dacă poate avansa un termen până la care acele cadre didactice care promovează pseudoştiinţa ar urma să dispară din sistem. 

„De exemplu, nu mă opreşte nimeni şi nimic să facem o metodologie care să completeze modalitatea pe care o folosim acuma pentru evaluarea anuală sau periodică a cadrelor didactice în care să ai şi o componentă de pseudoştiinţă şi care să intre sub auspiciile unei probleme de tip etic”, a adăugat Daniel David.

Apelul ministrului pentru respingerea obscurantismului

Ponderea mare a românilor care nu au încredere în știință și tehnologie explică predispoziția pentru pseudoștiință, conspirații și fake, iar acest fenomen se amplifică, în sens reciproc, cu abandonul școlar și analfabetismul funcțional, ceea ce pot deveni un risc de securitate națională, explica în luna februarie ministrul Educației, Daniel David.

„Atitudinea românilor faţă de ştiinţă şi tehnologie este cea mai nefavorabilă din UE. Oamenii aleg să se documenteze singuri, ceea ce ne predispune la pseudoştiinţă, conspiraţii şi fake news. Acest fenomen este strâns legat de abandonul şcolar şi analfabetismul funcţional, amplificându-se reciproc până la a deveni un risc de securitate naţională”, avertizează David.

Ministrul face spune că „adevărul” trebuie stabilit prin experți, nu prin opinii populare, și că educația trebuie regândită pentru a combate obscurantismul.


„Le cer oamenilor educației și cercetării să respingă obscurantismul și să aducem mai eficient lumina cunoașterii și culturii în școli și societate, protejând astfel viitorul copiilor noștri!”, încheie Daniel David.

(Citește și: Ministrul Educației: 1 din 3 români are o atitudine negativă faţă de ştiinţă – predispoziție spre conspirații și fake news. Riscurile)

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: