26 februarie, 2025

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a declarat, miercuri, în plenul Senatului, că modelul pe care România îl are în liceu este unul care de 20 de ani nu produce rezultate bune, dacă observăm evoluția analfabetismului funcțional, și a promis că va readuce „elementele de cultură națională, după 20 de ani, în școală”.

Daniel David a explicat, miercuri, în Senat, unde a fost chemat la Ora Guvernului, necesitatea schimbării planurilor cadru pentru liceu, în condițiile în care analfabetismul funcțional a crescut spectaculos în cei 20 de ani de când datează aceste planuri, dovadă clară că acestea sunt eficiente.

„Nivelul de analfabetism funcţional este prea mare. Intră copiii creativi inteligenţi şi ies oameni cu un nivel prea mare de analfabetism funcţional. Atunci, este important să face această schimbare. Modelul pe care îl avem acum, vă spun sincer, modelul pe care îl avem acum este un model care nu mai poate continua”, a spus ministrul, citat de Agerpres.

Daniel David: Trebuie regândite modelele actuale, pentru a ne asigura că cultura naţională ajunge în mintea şi comportamentul copiilor noştri în mod eficient


Ministrul Educației a participat miercuri la Ora Guvernului, unde a fost invitat de formațiunea AUR, pentru a răspunde la întrebări referitoare la modificările propuse în planurile cadru pentru liceu, în special la măsurile ce vizează Geografia și Istoria.

Principalele declarații ale ministrului:

  • „Mulţumesc grupului parlamentar AUR pentru interesul asupra proiectelor de planuri-cadru pentru învăţământul liceal. Totodată, precizez că planurile-cadru se află încă în dezbatere până în data de 6 martie 2025, neavând acum un model final, acesta urmând să fie prezentat doar în luna mai 2025, după integrarea tuturor informaţiilor din perioada dezbaterilor. În anticiparea discuţiilor, ca regulă generală, trebuie să spun că misiunea mea ca ministru acum este ca o componentă de cultură naţională să fie bine reprezentată în curriculum liceal şi, mai concret, sper ca după mai mult de 20 de ani să fiu ministrul care readuce Istoria românilor şi a României şi Geografia României ca disciplină de sine-stătătoare în curriculum naţional. Trebuie însă regândite modelele actuale pentru a ne asigura că cultura naţională ajunge în mintea şi comportamentul copiilor noştri în mod eficient”, a scris ministrul David în răspunsul său. 

  • „Eu cred că oamenii inteligenţi ajung la concluzii proaste dacă pornesc de la premise de proaste, dar tot oamenii inteligenţi ajung la concluzii bune dacă pornesc de la permise bune. Eu vreau să vă spun – şi vă rog să se noteze acest lucru – acest ministru, acest ordin de ministru va fi cel care va readuce elementele de cultură naţională după 20 de ani în şcoală, pentru că, poate că nu ştiţi, dar Istoria Românilor sau a României, Geografia României, Gramatica Limbii române nu există la nivel de liceu. (…) Modelul pe care noi îl avem în acest moment în liceu este un model care de 20 de ani nu produce rezultate bune. După 20 de ani, prin această reformă, o să avem din nou Istoria Românilor, Geografia Românilor, Gramatica Limbii române şi Religia a rămas în trunchiul comun”, a afirmat ministrul, la Ora Guvernului.

  • „Vorbim de Istoria României. Am spus foarte clar – nu există număr limită de ore”, a explicat ministrul Educaţiei şi Cercetării. 

(Citește și: Ministrul Educației: 1 din 3 români are o atitudine negativă faţă de ştiinţă – predispoziție spre conspirații și fake news. Riscurile)

****


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: