29 septembrie, 2025

Producătorul de mezeluri Cris-Tim și-a anunțat luni, oficial, intenția de listare la Bursa de Valori București (BVB), în cadrul unui eveniment.

Compania are în vedere o ofertă publică inițială (IPO) urmată de listarea efectivă a acțiunilor, iar oferta va include atât o componentă de vânzare de acțiuni deținute de acționarul majoritar, cât și o componentă de vânzare de acțiuni nou emise (majorare de capital social).

Directorii companiei au prezentat luni planurile companiei, aceștia propunându-și să-și consolideze poziția de operator semnificativ în industria alimentară locală și să își dubleze cifra de afaceri în următorii ani, până la 500 de milioane de euro.

Investițiile firmei vor fi susținute prin programul Investalim


Creșterea este gândită atât prin creșterea organică a afacerii, susținută printr-un program de investiții major, de 89 de milioane de lei (2025-2030), cât și prin achiziția unor alți jucători.

De notat că o parte a planului de investiții este concentrată în direcția dezvoltării capacităților existente de producție, program finanțat parțial prin programul național de revitalizare a industriei agro-alimentare Investalim. Programul de investiții va fi implementat în perioada 2025 – 2028, acordul de finanțare fiind semnat pe 8 octombrie 2024 de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR).

Cris-Tim Family Holding a avut anul trecut afaceri de 1,1 miliarde de lei (+11% an/an) și un profit net de 88 milioane de lei (+32%). Aceasta este deținută în proporție de 99,97%, prin firma Rangeglow Limited, de către antreprenorii fondatori Radu și Cristina Timiș.

”Cris-Tim face parte din viața de zi cu zi a milioane de oameni (…), întreg ecosistemul creat de Cris-Tim, de la echipă, producție, vânzări și distribuție, este unul eficient, sustenabil și profitabil. Am demonstrat că putem gestiona situații economice complexe în acești peste 30 de ani de experiență, iar compania s-a dezvoltat odată cu economia românească. Suntem lideri ai pieței pe segmentul de mezeluri și ready-meals și avem planuri ambițioase de creștere pentru următorii ani. Experiența noastră din ultimele decenii a pavat drumul pe care suntem în acest moment, respectiv inițierea procesului de ofertă publică pentru listarea la Bursa de Valori București. Suntem încrezători în capacitatea companiei de a-și îndeplini planurile de dezvoltare”, a afirmat Radu Timiș Jr., CEO-ul Cris-Tim.

Oferta publică inițială va fi destinată atât investitorilor de retail din România, precum și investitorilor instituționali.


”Oferta va consta într-un pachet de acțiuni existente, precum și o componentă de majorare de capital social (emisiune de acțiuni noi). Informațiile detaliate în legătură cu Oferta vor fi publicate în Prospect, după aprobarea acestuia de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF)”, arată Cris-Tim într-un comunicat.

Cris-Tim în cifre

Cris-Tim este o companie românească fondată în 1992, iar Banca Comercială Română și BRD – Groupe Societe Generale acționează în calitate de Co-Aranjori Mandatați în legătură cu oferta companiei. Cris-Tim are peste 2.000 de angajați, dintre care aproximativ jumătate au o vechime în companie de peste 7 ani, în timp ce două linii principale de afaceri dau afacerile: segmentul mezeluri care, la finalul anului 2024, a generat 86% din venituri, respectiv segmentul ready-meals care a contribuit cu 9,4% din venituri – dar despre care firma spune că este o piață încă foarte tânără cu un ritm de creștere foarte rapid.

Firma operează trei fabrici cu o capacitate cumulată de 215 tone/zi, principala fabrică operată de Cris-Tim fiind la Filipeștii de Pădure, cu o arie de producție de 50.000 de mp și o capacitate tehnologică de 165 tone de produse (exclusiv branduri proprii) pe zi.

În același timp, fabrica de la Măgureni are o arie de producție de 6.000 mp și o capacitate de producție zilnică de 25 de tone, aceasta fiind alocată producției de mezeluri sub brandul economic Alpinia și producției de mezeluri sub mărci private.

Compania spune că dinamica vânzărilor sale este sensibil peste sector – ”Marje stabile, substanțial peste piețele din Vestul Europei”

Totodată, fabrica Cris-Tim de la București este dedicată în exclusivitate producției categoriilor de produse ready-meals (supe, ciorbe, salate, meniuri), având o arie de producție de 2.200 mp și o capacitate tehnică de 25 tone pe zi.


Cris-Tim operează o infrastructură de logistică extensivă care include nouă depozite frigorifice de mari dimensiuni la nivel național și o flotă de peste 500 autovehicule comerciale și utilitare folosite pentru distribuția în rețeaua de comerț modern și în rețeaua de magazine tradiționale.

Brandurile Cris-Tim sunt prezente pe rafturile tuturor celor 13 rețele de retail care operează în România, precum și în peste 15.000 de magazine tradiționale. De asemenea, Compania operează o rețea de 18 magazine proprii și exportă produsele sale în 17 țări europene. Exportul este realizat integral cu produse din portofoliul Cris-Tim Family Holding, reprezentând între 12-14% din vânzările anuale ale companiei. La nivelul anului 2024, compania a produs și livrat peste 41.000 tone de produs finit.

(Citește și: ”Christian Tour se listează la Bursă. Agenția de turism ia în calcul extinderea pe piețele din regiune”)

(Citește și: ”Banca Transilvania pregătește emisiuni de obligațiuni de 2 mld. euro / Conducerea vrea să profite de impozitarea actuală de 10% la dividende și propune o distribuție de 700 mil. lei din rezerve”)

(Citește și: ””)

***

[newsman_subscribe_widget formid="nzm-container-91885-6936-62e2a1251fbbbf9d28a8dd5a"]

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: