1 iulie, 2025

Vânzările cu amănuntul din Germania au scăzut neașteptat cu 1,6% în mai față de aprilie, potrivit oficiului federal de statistică, spre surprinderea analiștilor care anticipau o creștere de 0,5%, potrivit Global Data.

Aceasta reprezintă o scădere mai accentuată decât cea de 0,6% înregistrată în luna precedentă și ridică noi semne de întrebare privind robustețea cheltuielilor de consum la începutul celui de-al doilea trimestru.

Economiștii avertizează că o redresare a cheltuielilor de consum este puțin probabilă pe termen scurt, ceea ce pune sub semnul întrebării menținerea avansului economic.


Alexander Krueger de la Hauck Aufhäuser Lampe a declarat că „nu se așteaptă o creștere mare și susținută a consumului pentru moment”.

Starea de spirit a consumatorilor germani s-a deteriorat, sondajele GfK și NIM indicând un sentiment de minus 20,3 puncte pentru luna iulie. Studiul, bazat pe aproximativ 2.000 de gospodării, a evidențiat o creștere a tendinței de economisire în contextul incertitudinilor persistente.

Această atitudine precaută contrazice așteptările guvernului și ale mediului de afaceri, care sperau ca cererea internă să sprijine activitatea economică în condițiile în care creșterea exporturilor dă semne de încetinire.

(Citește și: ”Inflația din zona euro a atins exact ținta BCE în luna iunie: Presiunile inflaționiste s-au atenuat, întrucât creșterea salariilor încetinește, iar performanța economică rămâne slabă”)

***


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: