24 aprilie, 2025

Clienții din China ai Boeing refuză să mai primească avioanele noi deja comandate din cauza tarifelor vamale a declarat producătorul amercian după ce al treilea avion predat unei companii aeriene chineze a fost returnat în SUA joi, relatează Reuters.

„Din cauza tarifelor, mulți dintre clienții noștri chinezi au comunicat că nu vor mai face recepția avioanelor comandate”, declarat miercuri CEO-ul Kelly Ortberg

Ortberg a spus că China este singura țară în care Boeing se confruntă cu această problemă, iar producătorul de avioane va redirecționa noile avioane către alți clienți dornici de livrări în avans, cererea de avioane comerciale fiind foarte mare la nivel global.


Înainte de războiul tarifar lansat de președintele Donald Trump, avioanele comerciale erau comercializate fără taxe vamale în întreaga lume în baza unui acord al aviației civile din 1979.

În prezent, o companie aeriană chineză care preia un avion Boeing ar putea fi puternic afectată de tarifele impuse de Beijing pentru importurile de produse americane. Un avion 737 MAX are o valoare de piață de aproximativ 55 milioane de dolari, potrivit unei companii de consultanță.

Două avioane 737 MAX 8, care au fost livrate în China către Xiamen Airlines, au făcut drumul înapoi la fabrica Boeing din Seattle, săptămâna trecută. Un al treilea 737 MAX 8, comandat de Air China, a fost returnat producătorului joi.

Guvernul chinez nu a comentat motivele pentru care au fost returnate avioanele.

CFO Brian West a spus că piața chineză reprezintă aproximativ 10% din comenzile de avioane civile ale Boeing. Boeing avea programat să livreze în China aproximativ 50 de avioane noi în acest an, a spus West, și evaluează opțiunile pentru redirecționatrea celor 41 de avioane deja construite sau aflate în curs de asamblare.


 „Nu vom continua să construim avioane pentru clienții care refuză să le preia după ce sunt gata”, a spus Ortberg.

Boeing are 130 de comenzi în curs pentru companii aeriene din China, din care 96 reprezintă cel mai bine vândut model 737 MAX. Surse din industrie spun că o parte semnificativă din cele 760 de comenzi neonorate încă de către Boieng pentru care nu sunt nominalizați cumpărătorii provind de fapt tot din China.

West a spus că problema este o provocare pe termen scurt și că fie China începe să primească din nou avioane americane, fie Boeing pregătește avioanele pentru revânzare către alți clienți.

„Clienții sună, vor să suplimenteze comenzile”, a spus el.

Washingtonul și-a exprimat deschiderea pentru detensionarea războiului comercial săptămâna aceasta, declarând că tarifele mari în comerțul dintre Statele Unite și China nu sunt sustenabile.


***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: