CATL a dezvăluit celule de baterie îmbunătățite care, susține compania, pot oferi timpi de încărcare și mai rapizi pentru vehiculele electrice decât rivalul său BYD, punând cele două grupuri chineze în fruntea unei curse la nivelul întregii industrii pentru a rezolva un blocaj major în tranziția de la vehiculele pe benzină, potrivit Financial Times.
Cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume a anunțat luni că o nouă versiune a celulei sale emblematice Shenxing poate oferi o autonomie de 520 km după doar cinci minute de încărcare.
Luna trecută, BYD a șocat industria dezvăluind un nou sistem de încărcare care poate adăuga aproximativ 470 km autonomie bateriilor sale în aproximativ același interval de timp.
Tesla – autonomie de 320 km în 15 min; Mercedes-Benz – 325 km în 10 min
Afirmațiile celor două companii chineze le-ar putea poziționa în fața principalilor rivali occidentali. În prezent, vehiculele Tesla pot fi încărcate cu o autonomie suplimentară de până la 200 mile (321 km) în 15 minute, în timp ce compania germană Mercedes-Benz a lansat recent sedanul compact complet electric CLA, care poate fi încărcat pentru până la 325 km în 10 minute folosind o stație de încărcare rapidă.
Analiștii au spus că implementarea sistemelor de încărcare ultra-rapidă de către BYD și CATL va contribui la eliminarea temerilor consumatorilor legate de autonomia vehiculelor electrice, deși există întrebări legate de cât de repede pot aceste companii să aducă aceste tehnologii în afara Chinei, în contextul tensiunilor geopolitice în creștere.
A doua generație a bateriei Shenxing, care promite o autonomie de 800 km la o singură încărcare, poate atinge o viteză maximă de încărcare de 2,5 km pe secundă, a anunțat compania într-un eveniment de presă desfășurat înaintea salonului auto de la Shanghai din această săptămână.
„Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu mai mulți lideri din industrie pentru a împinge limitele încărcării ultra-rapide prin inovație autentică”, a declarat Gao Huan, directorul tehnologic al CATL, adăugând că dorește ca noile baterii să devină „standardul pentru vehiculele electrice”.
Huan a spus că noua baterie Shenxing va fi instalată în peste 67 de modele de vehicule electrice în acest an.
CATL a prezentat și noua baterie pe bază de sodiu-ion
În cadrul zilei sale dedicate tehnologiei, CATL a prezentat și noua sa baterie pe bază de sodiu-ion, despre care a anunțat că va intra în producție de masă mai târziu în acest an. Noua marcă de baterii, numită Naxtra, poate oferi o autonomie de aproximativ 200 km pentru un vehicul hibrid și 500 km pentru un vehicul electric, potrivit lui Huan.
Bateriile cu ioni de sodiu sunt considerate o alternativă mai ieftină și mai sigură la bateriile pe bază de litiu, utilizate pe scară largă pentru stocarea energiei, deoarece funcționează mai bine atât la temperaturi foarte ridicate, cât și la temperaturi foarte scăzute. Totuși, cantitatea de energie pe care o pot produce raportat la dimensiunea lor a fost mult timp inferioară bateriilor cu litiu, ceea ce a făcut ca bateriile cu sodiu să fie nepractice până acum.
Noua tehnologie a fost, de asemenea, urmărită cu atenție ca o posibilă soluție pentru a reduce dependența globală de China în ceea ce privește mineralele critice, întrucât bateriile cu ioni de sodiu nu utilizează resurse de litiu.
În cadrul evenimentului, Huan a afirmat că noua baterie cu ioni de sodiu va permite trecerea industriei de la „dependența de o singură resursă” la „libertate energetică” și va transforma radical peisajul energetic global.
(Citește și: ”Proiecte de „miliarde de dolari” abandonate în SUA privind fabrici de baterii și producție de vehicule electrice”)
***