Secțiunea Pitești – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1) se apropie de finalizare, stadiul lucrărilor pe lotul final de 15 kilometri ajungând la 95%, a anunțat marți Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Pe ultimii 15 km ai secțiunii Nod Băiculești – Curtea de Argeș stadiul lucrărilor la partea de drum a ajuns la 95%. Aceștia se vor adăuga celor 15,77 km pe care s-a deschis circulația anul trecut, cu aproape 8 luni mai devreme față de termenul contractual. În scurt timp se va putea circula de la Curtea de Argeș la București, pe autostradă, pe o distanță de aproximativ 140 km”, a afirmat Pistol.
Un alt lot de 16 kilometri de pe secțiunea Pitești – Curtea de Argeș a fost dat în circulație în luna decembrie 2024. Constructorul italian WeBuild este responsabil cu execuția de pe cele 2 secțiuni.
Ultimele loturi spre Sibiu vor include cele mai dificile lucrări de până acum și cele mai lungi tuneluri
În același timp, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu a afirmat marți că după finalizarea acestui lot, WeBuild „va putea fi cu toate forțele în lucru pentru a aborda tronsonul 3, astfel încât în anii următori să avem în sfârșit și Pitești – Sibiu”.
Construcția secțiunii Tigveni – Curtea de Argeș va fi realizată de constructorul austriac Porr, iar tronsonul următor cu lotul Cornetu – Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Pitești va include cel mai lung tunel rutier din România. Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) Cornetu – Tigveni a Autostrăzii Sibiu – Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027.
În decembrie a fost emisă autorizația de construire pentru Secțiunea 3, etapa I. Este vorba de 12 din cei 37 de kilometri ai Secțiunii 3, cu cost al lucrărilor de 1,3 miliarde lei.
(Citește și: ”CNIR a preluat proiectul autostrăzii Ploiești – Brașov”)
***