1 octombrie, 2025

Universitatea din București pregătește înființarea unui centru de testare pentru a evalua aptitudinile psihologice și pedagogice ale celor care dau admitere la facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității, la specializările care îi vor duce în învățământ, întrucât modulul psihopedagogic nu garantează pregătirea lor.

Declarația a fost făcută de rectorul Universității din București, prof. univ. dr. Marian Preda, în cel mai nou episod al podcastului pOD by Edge Institute.

Într-o discuție cu jurnalista Amalia Enache despre profesorul viitorului și competențele sale digitale, rectorul Marian Preda a spus că o problemă enormă a educației din România este nivelul de pregătire al cadrelor didactice. Pe de o parte, a explicat acesta, mulți dintre cei care predau astăzi în școli provin din universitățile private și nu sunt nici suficient de bine pregătiți, nici alfabetizați digital; pe de altă parte, nici profesorii care au absolvit universități publice cu tradiție nu au urmat o testare serioasă a aptitudinilor și competențelor de predare. De exemplu, oricine urmează astăzi modulele psihopedagogice ale Universității din București poate ulterior să predea, a adăugat Preda, dar acest lucru nu garantează calități pedagogice reale, iar interviul dat la admitere este mai degrabă superficial.


„Am hotărât să înființăm un departament, un centru de testare psihologică, tocmai pentru aptitudinile celor care merg la admitere la facultățile de Științe ale Educației, la noi în universitate, la specializările care îi vor duce în învățământ: pedagogia învățământului primar și preșcolar, pedagogie în general”, a declarat Preda.

(Declarațiile complete despre pregătirea profesorilor pot fi văzute în fragmentul 18:3225:53 din episod.)

Potrivit rectorului Marian Preda, centrul va fi dezvoltat începând din această toamnă și ar trebui să fie gata până la finalul anului 2025, sub coordonarea lui Dragoș Iliescu, profesor universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, unde conduce și școala doctorală.

Invitat în podcastul pOD by Edge Institute, rectorul Marian Preda a vorbit cu jurnalista Amalia Enache despre: cum formăm profesorul viitorului, criza calității profesorilor și soluții pentru ea, decalajele rural-urban și abandonul școlar, digitalizare, economia atenției la clasă și cum putem folosi tehnologia în mod inteligent, siguranța digitală a studenților și meseriile viitorului, ce va înlocui AI și ce nu, dar și în ce aspecte profesorul va rămâne mereu esențial.

pOD by Edge Institute este un podcast dedicat educației viitorului, în care fiecare episod e gândit ca un exercițiu de imaginație aplicată pornind de la următoarea întrebare: cum putem construi școala de mâine, adaptată schimbărilor sociale, tehnologice și culturale?  Dacă discuția cu rectorul Universității din București este dedicată începutului de an universitar, primul episod l-a avut ca invitat pe ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, și a fost lansat pe 8 septembrie.


Lansat în martie 2025 la inițiativa unor lideri din tech, educație și mediul academic, think tank-ul  caută să faciliteze transformarea digitală a României prin advocacy, materiale de politică publică, cercetări și proiecte strategice în sfera digitalizării, iar educația este un pilon esențial în acest demers.

(Citește și: ”VIDEO / Conf. Dr. Cătălin GHERGHE, Decan, Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea București și Coordonatorul lotului olimpic de Matematică al României: Formarea profesorilor este esențială”)

***

[newsman_subscribe_widget formid="nzm-container-91885-6936-62e2a1251fbbbf9d28a8dd5a"]

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: