ce înseamnă digitalizarea unei firme

11 septembrie, 2025

În acest articol vom detalia ce înseamnă digitalizarea unei firme și care sunt procesele necesare pe care administratorii societăților trebuie să le aibă în vedere.

Ce este digitalizarea unei societăți

Digitalizarea unui business se referă la integrarea tehnologiilor și a proceselor digitale în toate sectoarele unei companii, transformând astfel modul de funcționare a acesteia.

Prin procesul de digitalizare, o firmă face trecerea de la o abordare tradițională, ce presupune adesea proceduri manuale, pe hârtie sau care necesitau prezența fizică, la o abordare digitală. Tranziția este posibilă prin adoptarea de noi instrumente, în special digitale, întregul proces având ca rezultat reducerea costurilor, a timpilor de lucru și a birocrației, simplificarea activității, creșterea eficienței și oferirea de servicii, produse și experiențe mai bune către clienți.

Exemple de digitalizare


Înțelegem mai bine ce înseamnă digitalizarea unei firme din câteva exemple de procese care pot fi aplicate de administratori pentru a-și transforma societățile.

1. Digitizarea documentelor din arhiva firmei poate fi un prim pas spre digitalizarea întregului flux de lucru dintr-o companie. Pe piață există diverse firme care pun la dispoziția companiilor servicii de digitizare, prin care documentele – de la contracte la diverse alte acte – sunt scanate și organizate în formate electronice ușor de gestionat.

2. Trecerea de la facturi pe hârtie la facturi electronice, precum și utilizarea sistemelor digitale pentru a automatiza procese precum procesarea comenzilor, facturarea și introducerea datelor reduc munca manuală și cresc eficiența.

Ce înseamnă digitalizarea unei firme – exemple

3. Utilizarea sistemelor de plăți online și a serviciilor de internet banking pentru realizarea plăților salariale, a facturilor de la furnizori, precum și a taxelor și impozitelor către stat reprezintă o altă componentă a procesului de digitalizare.

4. Lansarea unui site comercial pentru prezentarea serviciilor/produselor firmei. Un astfel de site poate fi deosebit de util în cazul magazinelor fizice, care își pot crește vânzările dacă încep să vândă și online.


5. Automatizarea serviciului clienți prin implementarea de chatboți sau platforme digitale de comunicare pentru a gestiona mai eficient solicitările clienților.

6. Gestionarea automatizată a stocurilor și utilizarea platformelor digitale pentru a urmări, gestiona și optimiza întregul lanț de aprovizionare.

ce înseamnă digitalizarea unei firme
Foto: JoshuaWoroniecki / pixabay.com

Ce înseamnă digitalizarea unei firme – listă de exemple

7. Analiza datelor clienților folosind instrumente cu inteligență artificială (de exemplu, pentru a analiza obiceiuri de vizionare și preferințe sau pentru a personaliza recomandările) contribuie la procesul de digitalizare a fluxurilor de lucru dintr-o companie. Colectarea și analizarea seturilor mari de date permite, de asemenea, identificarea tendințelor, înțelegerea comportamentului clienților și luarea unor decizii de business mai informate.

8. Marketing digital. Promovarea afacerii în mediul online se poate face nu doar prin intermediul site-ului propriu, ci și pe rețelele de socializare. Astfel, administratorii pot face conturi pe rețele precum Facebook, YouTube, Instagram sau TikTok pentru a-și face cunoscute produsele și serviciile. Foarte importante pentru a ajunge la clienți și pentru a construi notorietatea mărcii sunt și optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și campaniile prin e-mail.

9. Realitatea augmentată (RA) poate fi utilizată pentru a oferi experiențe îmbunătățite pentru clienții magazinelor care vând diverse produse, ca de exemplu mobilă, haine sau produse electrocasnice. Prin implementarea realității augmentate, clienții firmei pot vedea cum va arăta un produs în casa lor, de exemplu.

Ce înseamnă digitalizarea unei firme – exemple de procese


10. Lansarea de aplicații proprii. Unele afaceri, ca de exemplu lanțul de pizzerii Domino’s, și-au transformat total afacerea în momentul în care au dezvoltat o aplicație ușor de utilizat pentru comenzile de pizza, care le-a permis clienților să își urmărească comanda în timp real. Astfel de aplicații proprii pot fi utile pentru numeroase alte business-uri, nu doar pentru restaurante care livrează mâncare, ca de exemplu magazine online sau fizice, săli de sport, presă, servicii de taxi etc.

11. Trecerea de la cardurile de fidelitate fizice la aplicații mobile pentru gestionarea recompenselor pentru clienți reprezintă o altă metodă de digitalizare a afacerii. Magazine mari precum H&M folosesc astfel de aplicații care le oferă clienților puncte ce pot fi convertite în bani, dar și acces la diverse oferte.

12. Soluții bazate pe cloud. Prin adoptarea platformelor și a instrumentelor bazate pe cloud, o companie poate elimina unele dintre costurile asociate unei infrastructuri IT stufoase și costisitoare. Soluțiile bazate pe cloud oferă scalabilitate și permit companiei să își aloce în mod flexibil resursele.

Foto: fancycrave1 / JoshuaWoroniecki / pixabay.com

Dacă acest articol despre ce înseamnă digitalizarea unei firme vi s-a părut util, v-ar putea interesa și:


Digitalizarea sistemului de sănătate în România. 5 exemple
Digitalizarea administrației locale în România. Beneficii, exemple, finanțare
3 exemple de digitalizare în administrația publică din România
Digitalizarea educației în România. Obiective vs realitate

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: