Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a cerut Salrom rezilierea contractului pentru lucrările de urgență de la Praid, dacă firma constructoare nu respectă graficul de lucrări pentru 48 de ore, întrucât „presiunea rămâne clară” şi „totul trebuie finalizat până la 1 iulie”.
Constructorului i s-a cerut „transparentizarea completă a graficului de lucrări”, cu „raport zilnic de progres”, iar ministerul va avea pe teren un birou mobil, cu şase persoane care să lucreze direct cu cei implicați în intervențiile de la salină, „fără birocraţie inutilă”.
Situația lucrărilor – sistemul de pompare funcționează foarte bine, spune ministrul Economiei
Sistemul de pompare care evacuează apa dulce din amonte funcţionează foarte bine, după ce echipele de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi de la Apele Române „au lucrat inclusiv în weekend pentru ca acest mecanism vital să fie operaţional”, anunță ministrul Bogdan Ivan.
Secretarul de stat aflat la faţa locului rămâne la Praid până când „această etapă critică” este depăşită, a mai spus ministrul Economiei.
„Dacă constructorul nu respectă graficul de lucrări pentru 48 de ore, am cerut conducerii Salrom să rezilieze contractul şi să înlocuiască compania cu una care poate livra la timp. Companiile din industria ospitalităţii din Praid, afectate după închiderea salinei vor putea accesa sprijin financiar prin cele două scheme de ajutor de stat pe care le-am lansat săptămâna trecută. Am dispus un birou mobil al ministerului, cu şase persoane în teren care continuă să lucreze direct cu oamenii, fără birocraţie inutilă”, a mai declarat Bogdan Ivan.
Directorul Salrom spune că digurile provizorii nu au fost distruse, ci doar s-a creat o breșă, dar intervenția a fost comunicată târziu
Directorul Salrom, Constantin-Dan Dobrea, a declarat că digurile nu au fost distruse de constructor după plecarea experților europeni, așa cum s-a vehiculat, ci s-a creat o breşă în digul din amonte, pentru a reduce nivelul apei şi a se putea circula pe drumul tehnologic necesar constructorului ca să facă „lucrările asumate, în cel mai scurt timp”.
Directorul general al Salrom a declarat că lucrările de deviere a cursului de apă nu ar fi putut continua fără realizarea breşei respective, iar decizia constructorului a fost una de moment, comunicată ulterior.
„Constructorul a fost nevoit să ia decizia pe moment, având în vedere că era cu utilaje grele, apa ajunsese până sus şi a început să se modifice structura drumului tehnologic. Şi atunci a fost decizia domniei sale, luată de moment, pentru a scădea nivelul apei. Nu a avut timp să comunice, având în vedere situaţia din teren. Dumnealui era pe teren, noi eram aici, a fost comunicată târziu, dar decizia care s-a luat, şi era firesc să o ia, a luat-o în acel moment pentru a salva drumul tehnologic şi a-şi pune în siguranţă echipamentele şi oamenii”, a declarat Constantin Dan Dobrea, citat de Agerpres.
(Citește și: Dezastrul de la Praid trece granița cu Ungaria. Unda de poluare cu salinitate va trece granița la vărsarea Mureșului în Tisa – Ministrul Mediului a notificat Budapesta)
****