20 octombrie, 2025

Serviciile de livrare de mâncare au ajuns să reprezinte 27% din piața urbană HoReCa, depășind restaurantele clasice cu servire la masă, care dețin 26%, potrivit studiului Hospitality Culture Research 2025.

În ultimele șase luni, peste 80% dintre locuitorii marilor orașe au comandat cel puțin o dată mâncare gătită acasă sau la birou.

Bonul mediu pentru o comandă cu livrare a fost de 61 lei/persoană (în București, acesta a fost doar ceva mai ridicat, respectiv 61,9 lei/persoană).
Comanda medie la restaurant este, în același timp, de 82,7 lei/persoană.


Studiul arată că delivery-ul a devenit un segment important al industriei HoReCa urbane, influențând toate etapele experienței clientului, de la alegerea meniului și ambalaj, până la fidelizare.

„Delivery-ul a devenit motorul de creștere al industriei HoReCa urbane. Nu mai vorbim despre un canal secundar, ci despre cel care redefinește relația dintre brand și client – de la alegerea meniului, la ambalaj și până la fidelizare. În 2026 vom demara un nou studiu sindicalizat pentru că vrem să mergem mai departe și să înțelegem ce înseamnă valoarea pentru consumator în contextul economic actual”, declară Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Hospitality Culture Institute anunță că în 2026 va demara două cercetări sindicalizate complementare, pentru a analiza valoarea percepută de consumatori în contextul economic actual.

Creștere de 8,2% a cifrei de afaceri a HoReCa în 2024 – profitul, în scădere

În anul 2024, sectorul HoReCa din România a înregistrat o performanță economică semnificativă, cu o cifră de afaceri totală de 52,17 miliarde de lei, în creștere cu 8,2% față de 2023.

În ceea ce privește profitabilitatea, sectorul HoReCa a înregistrat un profit net de 4,2 miliarde de lei, în scădere față de 6,3 miliarde lei în 2022, indicând o reducere a marjei de profit medii la 8% în 2024, comparativ cu 12% în 2023 și 16% în 2022.


Impactul sectorului HoReCa asupra PIB-ului României a fost estimat la aproximativ 5,9% în 2024, în scădere față de 6,1% în 2023, reflectând o ușoară diminuare a contribuției economice directe și indirecte ale acestui sector.

(Citește și: ”Cele mai mari lanțuri de restaurante din România. 4 mari jucători”)

***

[newsman_subscribe_widget formid="nzm-container-91885-6936-62e2a1251fbbbf9d28a8dd5a"]

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: