Salt Bank, alternativa locală la Revolut deținută integral de grupul financiar Banca Transilvania (TLV), a ajuns în mai puțin de un an la peste 400.000 de clienți, cu mult peste așteptări, și a strâns în conturile sale depozite de peste un miliard de lei, potrivit directorului general al băncii, Gabriela Nistor.
„Am terminat anul trecut cu aproape 400.000 de clienți și acum avem peste 400.000 de clienți. Suntem în top 10 bănci din România, cred că suntem undeva pe locul opt sau șapte. Mai sunt câteva integrări de bănci anul acesta și așteptăm să vedem pe ce loc vom ajunge”, a spus Nistor într-o conferință de presă, potrivit Agerpres.
Aceasta a subliniat ritmul rapid de creștere al băncii prin exemplul din UK al Revolut, care într-un an de zile de la lansare a atras doar 300.000 de clienți, iar asta pe o piață de aproape circa 3 ori mai mare din punctul de vedere al populației. Salt Bank este o bancă cu operațiuni integral digitale, serviciile bancare fiind asigurate exclusiv prin aplicația băncii.
Printre servicii se numără conturi multi-valută, conversii valutare și diferite tipuri de depozite. Urmează alte produse, printre care și servicii și produse financiare în parteneriat cu BT Asset Management
Referindu-se la situația financiară a Salt Bank, Gabriela Nistor a precizat că depozitele atrase în conturile băncii, de peste un miliard de lei, sunt de asemenea peste așteptări pentru o bancă ce activează pe piață de mai puțin de un an de la lansare. Directorul de la Salt Bank a precizat că mai mulți clienți și mai repede a însemnat mai multe cheltuieli la început, dar dinamica aceasta creează mai multe posibilități de monetizare ulterioară.
„Am depășit cam tot ce ne propusesem. Am început să vedem primele venituri. Bineînțeles că deocamdată sunt micuțe. Deocamdată cheltuim destul de mult. Dar prognozele noastre arată că undeva pe finalul anului viitor, sau începutul lui 2027, ar trebui să vedem un break-even (prag de rentabilitate – n.r.) măcar la nivel de lună. Și așa cum arată acum proiecțiile noastre suntem mult peste. Gândiți-vă că noi vroiam să terminăm anul cu 230.000 de clienți și am terminat cu aproape 400.000 de clienți. Sigur că la acest moment mai mulți clienți înseamnă mai multe cheltuieli. Dar pentru viitor asta este un lucru extraordinar. Toate modelările noastre au fost făcute foarte atent și comparând acum ce vedem cu ce am estimat suntem peste și nu sub. Suntem încrezători că mergem pe drumul cel bun”, a adăugat Gabriela Nistor.
Compania are în plan să se listeze la bursă în 3-4 ani
Cel mai recent, banca a lansat o funcționalitate Pay Bill, care promite să simplifice procesul de plată a facturilor. De asemenea, banca digitală are în plan o listare, cel mai probabil la Bursa de Valori București (BVB), în termen de 3-4 ani.
Totodată, banca are un program popular de cash-back, de 5% pe lună din valoarea cheltuielilor, oferit clienților care vin în bancă și/sau celor care aduc alți clienți, program ce ar urma să fie prelungit.
Salt Bank este deținută integral de grupul financiar Banca Transilvania, care controlează cea mai mare bancă din România și regiunea noastră și care susține planul de creștere rapidă al băncii digitale.
(Citește și: ”Salt Bank, prima bancă românească, 100% digitală, creația Băncii Transilvania, a fost lansată oficial”)
***