25 iulie, 2025

Primarul interimar al Bucureștiului Stelian Bujduveanu a anunțat joi investiții de 385 de milioane de euro, finanțate din fonduri europene, în transportul public, acestea urmând a fi aprobate în ședința CGMB de săptămâma viitoare.

Investiţiile vizează, printre altele, 63 tramvaie de 36 metri, 100 troleibuze articulate, de 18 metri, precum și extinderea reţelei de tramvai pe artera de circulaţie Prelungirea Ghencea.

”Intrăm la vot în şedinţǎ de CGMB, 30 iulie, cu proiecte strategice pentru modernizarea transportului public din Bucureşti”, a anunţat primarul interimar al Capitalei, într-o postare pe Facebook.


Potrivit lui Bujduveanu, investiţiile vizează infrastructura, flota şi conectivitatea. ”63 tramvaie de 36 metri – pentru un transport mai rapid şi mai confortabil, 100 troleibuze articulate, de 18 metri şi scǎpǎm de toate cele vechi, extinderea reţelei de tramvai pe artera de circulaţie Prelungirea Ghencea şi 16 tramvaie de 36 metri dedicate, reabilitarea a 50 km de linii de tramvai – pentru siguranţă şi pentru mai puţin zgomot, modernizarea completă a depourilor Titan şi Colentina – pentru întreţinere modernă.”

”Cu aceste proiecte, rezolvăm lucruri concrete: mijloace de transport noi, infrastructură modernizată şi legături mai bune între cartiere. Pe bani europeni. Linia de finanţare: Programul Regional Bucureşti–Ilfov 2021–2027, Prioritatea 4 – Mobilitate urbană sustenabilă”, mai spune Bujduveanu.

(Citește și: ”520 de mil. lei atrase prin PNRR de Primăria București. Destinația fondurilor: transport public, sănătate şi consolidarea clădirilor cu risc seismic”)

***


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Tramvaiele si autobuzele lungi-de mare capacitate, nu rezolva-nu imbunatatesc substantial calatoriile cu transportul in comun.
    Ca vechi utilizator-mai ales in punctele de mare aglomerare (Bucur Obor de ex), vavorabil calatorilor ar fi un flux al mijloacelor de transport in comun la diferente mici, de max 3-4 minute, nu de capacitate mare de transport. Dupa ce ai asteptat 8-10 minute in statii, sa te mai si inghesui intr-un mijloc de transport, numai placut nu e (dupa o asteptare lunga, calatorii se imping unii pe altii sa poata circula pe peroanele inguste: unii vor sa iasa, ceilalti vor sa intre; imbulzeala).

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Tramvaiele si autobuzele lungi-de mare capacitate, nu rezolva-nu imbunatatesc substantial calatoriile cu transportul in comun.
    Ca vechi utilizator-mai ales in punctele de mare aglomerare (Bucur Obor de ex), vavorabil calatorilor ar fi un flux al mijloacelor de transport in comun la diferente mici, de max 3-4 minute, nu de capacitate mare de transport. Dupa ce ai asteptat 8-10 minute in statii, sa te mai si inghesui intr-un mijloc de transport, numai placut nu e (dupa o asteptare lunga, calatorii se imping unii pe altii sa poata circula pe peroanele inguste: unii vor sa iasa, ceilalti vor sa intre; imbulzeala).

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: