fbpx

22 octombrie, 2024

Microsoft va permite clienţilor săi să creeze agenţi autonomi de inteligenţă artificială, începând de luna viitoare, într-o nouă încercare de a valorifica această tehnologie în plină expansiune și pe fondul creşterii atenţiei investitorilor față de investițiile masive ale companiei în AI, relatează Reuters.

Compania poziţionează agenţii autonomi – programe care necesită puţină intervenţie umană, spre deosebire de chatbot-uri – drept „aplicaţii pentru o lume condusă de AI” care pot gestiona solicitările clienţilor, identifica oportunităţi de vânzări şi gestiona inventarul.

Clienții Microsoft pot folosi Copilot Studio – o aplicaţie ce necesită puţine cunoştinţe de codare – pentru a crea astfel de agenţi în regim de previzualizare publică, din noiembrie.


Compania introduce, de asemenea, 10 agenţi gata de utilizare care pot ajuta la sarcini de rutină, cum ar fi gestionarea lanţului de aprovizionare, urmărirea cheltuielilor şi comunicarea cu clienţii.

Fiecare angajat va avea un Copilot, agentul său personalizat de AI

Într-o demonstraţie, McKinsey & Co, care a avut deja acces la aceste instrumente, a creat un agent care poate gestiona solicitările clienţilor verificând istoricul interacţiunilor, identificând consultantul potrivit pentru sarcină şi programând o întâlnire de urmărire.

„Copilot (chatbotul companiei) este interfaţa utilizatorului pentru AI”, a explicat Charles Lamanna, vicepreşedinte corporativ pentru Copilot în afaceri şi industrie la Microsoft, pentru Reuters. „Fiecare angajat va avea un Copilot, agentul său personalizat de AI, şi apoi va folosi acel Copilot pentru a interacţiona cu o multitudine de agenţi AI care vor exista.”

Giganţii tehnologici se confruntă cu presiunea de a arăta obţinerea de randamente pe baza investiţiilor lor masive în AI.

Alte mari companii tehnologice, cum ar fi Salesforce, au evidenţiat, de asemenea, potenţialul acestor agenţi, pe care unii analişti îi consideră un mod mai uşor de a monetiza miliardele de dolari investite în AI.


În ultimele luni, au apărut unele îngrijorări cu privire la ritmul de adoptare a Copilot, firma de cercetare Gartner afirmând în august că un sondaj realizat pe 152 de organizaţii IT a arătat că majoritatea nu şi-au trecut iniţiativele Copilot dincolo de stadiul pilot.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: