Constructorul german de automobile Mercedes-Benz și-a majorat stocurile în SUA, atât la nivelul angrosiștilor cât și al reprezentanțelor, pentru a face față tarifelor vamale suplimentare ce urmează a fi colectate din 3 aprilie, au precizat luni directorii companiei, în cadrul unor discuții cu investitorii, transmite Reuters.
Întrebați despre prețuri, directorii au spus că niciun producător auto nu operează izolat, sugerând că vor observa cum reacționează concurența odată ce tarifele vor fi aplicate, potrivit unei note a Bernstein Research.
Producătorii auto analizează dacă și cu cât să majoreze prețurile, fiind reticenți în a-și dezvălui planurile pentru a evita eventuale represalii din partea președintelui Donald Trump, care și-a exprimat clar intenția ca producătorii auto să își mute producția în Statele Unite.
Mercedes-Benz a precizat că tariful planificat de 25% pentru importurile auto ar putea afecta marja de profit a companiei cu 2,5 puncte procentuale pe o bază brută, înainte de aplicarea oricăror măsuri de atenuare.
Rezultatele Mercedes-Benz din primul trimestru au fost toate în conformitate cu previziunile pentru întregul an, conform datelor analiștilor de la Bernstein Research și Jefferies, cu un profit estimat de 1,57 miliarde de euro, la o marjă de 6,4%.
Vânzările din primul trimestru au fost ușor sub nivelul anului trecut din cauza unei performanțe mai slabe în China și Europa.
Mercedes-Benz Cars și Vans au vândut împreună 374.000 de vehicule în SUA în 2024, reprezentând 15,6% din vânzările globale totale.
(Citește și: ”Mario Draghi: „Uitați de SUA – Europa și-a pus singură tarife vamale””)
***