Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută (cu 6,3%) cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate (cu 6,8%).
Potrivit statisticilor INS, în luna ianuarie 2015, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 24,4% şi a crescut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,6%.
Ianuarie 2015 comparativ cu ianuarie 2014
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2015, comparativ cu luna ianuarie 2014 a înregistrat o creştere cu 6,3% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+10,3%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+8,0%) şi la vânzările de produse nealimentare (+2,3%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2015, comparativ cu luna ianuarie 2014 a înregistrat o creştere cu 6,8% datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,6%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5,2%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+4,0%).
Ianuarie 2015 comparativ cu decembrie 2014
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2015, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 24,4%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-26,1%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-24,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-20,2%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2015, comparativ cu luna precedentă a crescut cu 1,6%, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,2%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,2%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,3%.