Publicația germană Handelsblatt afirmă că producătorul auto Audi a creat în 1999 așa-numitul dispozitiv de ”invalidare” care reduce artificial emisiile de gaze, cu ani înainte ca Volkswagen să îl utilizeze pentru a păcăli testele asupra motoarelor diesel.
Dezvăluirea vine în ziua în care și producătorul japonez Mitsubishi Motors a admis că a manipulat aceste teste cu scopul de a ridica eficiența scriptică a unor motoare cu care a echipat 625.000 de autovehicule.
Potrivit Handelsblatt, inginerii companiei Audi au dezvoltat softul capabil să dezactiveze anumite funcții ale motorului în anul 1999, soft care nu a fost folosit însă niciodată de divizia de lux a Volkswagen, scrie publicația germană într-un rezumat al unui articol care urmează să fie publicat joi, pe baza informațiilor furnizate de surse din industria auto.
Șase ani mai târziu, când inginerii VW nu găseau soluția să coboare sub limita maximă admisă emisiile de oxid de nitrogen, s-a apelat la soluția extremă de instalare a softului dezvoltat de Audi, afirmă Handelsblatt.
VW și Audi au refuzat să comenteze informațiile din cauza investigației în derulare efectuată de compania americană Jones Day, care urmează să publice la finalul anchetei un ”raport substanțial”.