5 iulie, 2025

Guvernul a aprobat în ședința de vineri indicatorii tehnici pentru noul tronson al Magistralei 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul.
Valoarea investiției este de circa 17 mld. lei.

Acesta va avea o lungime construită de aproximativ 11,94 Km, din care:

  • 10,84 km lungime construită, în exploatare cu călători
  • 1,10 km lungime în exploatare fără călători – inclusiv legătura
    cu Depoul Progresul
    Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul are:
  • 13 stații noi;
  • 1 stație existentă – Stația Gara de Nord 2;
  • 14 interstații;
  • 1 depou.


Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.


Potrivit Guvernului, valoarea investiției este de 17 mld. lei, iar perioada de execuție 50 de luni.

Potrivit notei de fundamentare, prin realizarea investiției în amplasamentele prevăzute – mai ales în zona de acces în oraș (conectivitatea cu Stația Progresul – terminal multimodal) se apreciază următoarele:

  • se asigură pentru utilizatorii din zonă și din orașele și comunele limitrofe un acces liber la toate activitățile și totodată o bună integrare socială în mediul urban/ Municipiul București;

  • se îmbunătățesc substanțial toate serviciile; se estimează creșterea numărului de elevi și studenți în Municipiul București, a numărului de angajați din zonele limitrofe orașului;

  • va crește numărul de utilizatori pe toată perioada zilei, pentru rețeaua de metrou;

  • va crește unitar dezvoltarea urbanistică a zonei de Sud;

  • decongestionarea Liniei 2 de metrou din București prin consolidarea capacității de transport public de-a lungul coridorului nord-sud (de la 25.866 la 18.460 pentru anul 2030 – reducând capacitatea de la 120% la 85%);

  • reducerea timpului de călătorie între Gara de Nord si Gara Progresul cu 58%;

  • creșterea cererii de transport cu metroul. Cota de piață a metroului în total transport public va creste de la 46% în 2018, la 49% în 2030 datorită Magistralei 4;

  • reducerea poluării prin reducerea traficului rutier numărul de vehicule (auto + taxi) va fi redus datorită Magistralei 4 cu cca.: 3.950 în 2030.


Finanțarea obiectivului de investiții ar urma să fie asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul
Transport 2021 – 2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.

(Citește și: ”Metroul de la Cluj, scos din PNRR și finanțat din obligaţiuni „verzi” și Programul Transport – ministrul Adrian Câciu”)

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: