Gigantul tehnologic Google a ajuns la 15 ani de la intrarea pe piața locală, în 2010, iar România a ajuns în acest timp să găzduiască cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru dispozitive ”wearables” din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa).
Compania arată într-un comunicat că Bucureștiul este pe harta centrelor de inovare pentru tehnologiile Google, iar soluțiile și serviciile care sunt dezvoltate în România sunt încorporate în smartwatch-uri și telefoane Pixel utilizate în întreaga lume.
În București lucrează mai multe echipe de ingineri a căror activitate acoperă domenii ca Google Wearables Health Experiences și Fitbit Consumer Services, alături de Google Research și soluțiile de infrastructură Google Cloud. În plus, Google are în București echipe dedicate de consultanță în digital advertising.
Echipa locală a Google numără 400 de oameni
Google arată că focusul actual este inteligența artificială (AI), toate produsele localizate în ultima perioada bazându-se pe AI. Mai mult, Google România se concentrează pe impulsionarea utilizării AI-ului și sprijinirea inițiativelor de educației în domeniul inteligenței artificiale.
„Google este și va fi în continuare un partener de încredere pentru România. Cei 15 ani de activitate reprezintă o fundație solidă pentru următorul capitol, unul care va fi definit de inteligența artificială. Vom continua să sprijinim dezvoltarea competențelor digitale, să accelerăm inovația în mediul de afaceri și să contribuim la transformarea digitală a întregii societăți prin parteneriate și produse localizate. În același timp, vom continua dezvoltarea în România a tehnologiilor folosite în dispozitivele Pixel”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Director Google România.
Potrivit Google, echipele de ingineri din România dezvoltă funcționalități legate de sănătatea și siguranța personală, de fitness și starea organismului, folosite de utilizatorii de produse Pixel din toată lumea.
În această toamnă, echipa locală de ingineri de la Google a extins inovația prin încorporarea funcționalităților dezvoltate într-un antrenor de sănătate și fitness bazat pe inteligență artificială.
„Avem un produs software nou lansat și care a fost anunțat la evenimentul Made by Google, unde a fost primit cu mare deschidere de către cei care l-au testat. Împreună cu partenerii noștri, sportivi de performanță și antrenori, ne dorim să oferim utilizatorilor un antrenor de sănătate și fitness personalizat și adaptat nevoilor lor, bazat pe inteligență artificială, care să le pună la dispoziție cele mai potrivite planuri de antrenament și cel mai bun ghidaj pentru a-și îmbunătăți sănătatea și starea de bine”, a declarat Lavinia Neagoe, Director Engineering & Bucharest Technology Site Lead, Google.
YouTube: mai mult de 13 milioane de români se uită la video-uri pe aplicația video
În ceea ce privește YouTube, Google spune că de la lansarea versiunii pentru România, în 2013, YouTube a devenit unul dintre cele mai importante canale pentru ecosistemul creatorilor de conținut, care a crescut constant.
„În cifre, mai mult de 13 milioane de români (cu vârsta peste 18 ani) se uită la video-uri pe YouTube. Zilnic, o persoană din România se uită, în medie, peste 50 de minute pe YouTube. De asemenea, advertiserii și companiile din România dedică tot mai multe resurse pentru dezvoltarea prezenței lor pe YouTube, prin canale proprii, crearea de conținut exclusiv și campanii dedicate. De la lansare și până în prezent, YouTube România a devenit un mediu unde românii găsesc conținut de calitate și care oferă companiilor oportunitățile potrivite pentru a ajunge la publicul țintă”, arată Google România în comunicat.
Proiecte în focus în România
Google România are în plan mai multe proiecte prin care își propune să sprijine dezvoltarea abilităților în domrniul AI. De exemplu:
- Google Atelierul Digital pentru studenți – Google a organizat 9 huburi în cele mai importante centre universitare ale României în care desfășoară cursuri online și offline, de digital marketing, programare, siguranță online și dezvoltare a carierei. Au avut jumătate de milion de participanți.
- Google pentru afaceri și antreprenori – Prin Atelierul Digital sau „Google for Startups”, Google România își propune să oferă susținere IMM-urilor din țara noastră. Vorbim despre cursuri și consultanță dedicată pentru peste 10.000 de antreprenori, unde aceștia au primit consiliere specializată despre cum să-și digitalizeze afacerea.
- Granturile Google.org pentru organizații neguvernamentale – Peste 6 milioane de de dolari din 2012 și până acum.
- Google pentru administrația publică – Începând din 2023, alături de Institutul Național de Administrație, a derulat programe pentru educarea personalului din administrația publică în domeniul inteligenței artificiale.
(Citește și: ”Google oferă acces gratuit la instrumente de inteligență artificială pentru studenții din România”)
***