Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) a lansat vineri o ediție revizuită a Ghidului de Criză pentru Companii, un instrument pus la dispoziția antreprenorilor şi managerilor, în contextul situației economice dificile pe care o traversează România.
“Într-un climat economic instabil, fără predictibilitate fiscală şi cu un stat adesea pasiv în faţa realităţilor pieţei, companiile trebuie să înveţe să se adapteze cu luciditate. Ghidul nostru nu este un exerciţiu teoretic, ci un ghid de supravieţuire economică, cu direcţii clare şi instrumente aplicabile imediat”, a declarat Florin Pogonaru, preşedinte AOAR.
(DOCUMENT/ Ghid de criză pentru companiile românești, 2025)
Ghidul AOAR oferă informaţie concentrată, structurată pe sectoare de activitate, şi soluţii concrete pentru probleme precum: fiscalitate imprevizibilă, presiuni pe relaţiile de muncă, acces dificil la finanţare, digitalizare accelerată fără resurse, provocări legate de sustenabilitate.
Ghiduk reunește ideile cele mai realiste pentru companiile românești în fața unei crize care nu seamănă cu cea din 2008.
”Dacă atunci aveam de-a face cu un dezechilibru bugetar pornit din supradimensionarea cheltuielilor publice și un șoc financiar global, astăzi ne confruntăm cu o acumulare internă periculoasă: deficite structurale cronice, o datorie publică în creștere, pericolul downgradării României de către agențiile de rating și, cel mai grav, tăierea accesului la finanțări esențiale pentru economie”, susține Pogonaru.
Printre capitolele ghidului se numără ”Atenţie, se schimbă modelele de afaceri”, ”Diagnosticul companiei în perioadă de criză”, ”Direcţii de acţiune şi instrumente specifice” şi ”Finanţări”.
(Citește și: ”Ionuț Dumitru: Pachetul fiscal va provoca suferință în economie, dar acesta este esențial pentru evitarea unui scenariu de ajustare brutală, în care România nu mai are acces la finanțare”)
***