Constructorii de autovehicule din UE au înregistrat un excedent comercial de peste 79,46 miliarde de euro, în creștere cu 4,6% în 2021 față de 2020, potrivit celor mai recente date ale Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Industria auto a UE a exportat autovehicule de peste 139,9 miliarde de euro, iar valoarea importurilor a fost de peste 2,3 ori mai mică (60,5 mld. euro).
Exporturile de autoturisme s-au ridicat la peste 126,8 de miliarde de euro, de aproape 2,4 ori mai mult decât importurile, rezultând un excedent comercial de 73,5 miliarde de euro.
S-au exportat vehicule comerciale ușoare de 6,69 miliarde euro, iar importurile de 5,11 miliarde euro sunt în creștere cu 24%.
Marea Britanie a depășit SUA la importurile de mașini din UE, după Brexit
Exporturile de autovehicule din UE au depășit 5,74 milioane de unități (+0,6%), din care peste 5,07 milioane au fost autoturismele (-0,5%, față de 2020).
S-au importat peste 3,26 milioane de autovehicule (-4,15) din care 3,09 milioane de autoturisme (+1,3).
Marea Britanie este principalul partener al UE în comerțul cu automobile, atât din punct de vedere al exporturilor, cât și al importurilor, pe locurile doi și trei situându-se SUA și China (la exporturi) și Turcia și Japonia, la importuri.
Producția de autoturisme din UE a scăzut în 2021, la 10 milioane de unități (-7,1%), în timp ce producția de vehicule comerciale ușoare s-a ridicat la circa 3 milioane de unități.
***