Dacia a prezentat, în Franța, noul „Hipster Concept”, prototipul de autovehicul de mici dimensiuni ce ar putea fi lansat cu un preț de pornire sub 15.000 de euro, poziționându-se ca o alternativă europeană accesibilă la modelele electrice low-cost din China.
Cu o lungime de doar 3 metri și o greutate sub 800 kg, Hipster este cel mai compact model de pe piața europeană, depășind și modelul T03 de la Leapmotor cu 62 cm, relatează Agerpres.
Hipster Concept nu are un calendar confirmat pentru producția de serie, însă Dacia afirmă că este pregătită să-l transforme într-un model de producție dacă Uniunea Europeană va adopta noul cadru legislativ pentru mașinile mici.
Mașină pentru mobilitatea zilnică – oraș și, eventual, navetă scurtă
Hipster este conceput ca o soluție de mobilitate urbană accesibilă, cu o viteză maximă de aproximativ 90 km/h și o autonomie estimată la 150 km, suficientă pentru majoritatea deplasărilor zilnice, având în vedere că o mașină medie parcurge în jur de 40 km pe zi.
„Hipster este o expresie a viziunii îndrăznețe a Dacia pentru o mobilitate locală, accesibilă și practică de zi cu zi”, a declarat Katrin Adt, CEO-ul Dacia, care s-a alăturat recent companiei, venind de la Mercedes-Benz. „Dacă vom avea oportunitatea de a-l produce în masă, suntem pregătiți”, a adăugat aceasta.
Pentru a menține prețurile scăzute, Dacia a simplificat designul și echipările: scaune din pânză, ferestre manuale, fără sisteme electronice sofisticate, iar ușile se deschid cu curele în loc de mânere tradiționale. Mașina ar putea fi disponibilă într-o singură culoare, gri-albastru.
Această inițiativă face parte din eforturile Renault și Stellantis de a promova în UE o nouă categorie de mașini mici, inspirată de modelele japoneze Kei Cars, cu cerințe mai puțin restrictive, în special în materie de siguranță activă, pentru a reduce costurile de producție.
Cel mai probabil, mașina va fi produsă în Europa
David Durand, directorul de design al mărcii Dacia, a precizat că noua categorie de vehicule ar putea fi condiționată de reglementări europene stricte privind producția locală. „Reglementările vor impune, cel mai probabil, ca aceste vehicule să fie produse în Europa”, a spus el, adăugând că „trebuie, de asemenea, să dezvoltăm un model industrial care să susțină acest concept”.
Această mișcare vine pe fondul creșterii constante a prețurilor medii ale mașinilor noi în Europa, iar Dacia speră să răspundă cererii pentru vehicule eficiente și accesibile, potrivite pentru mobilitatea zilnică.
(Citește și: Producătorul chinez de vehicule electrice BYD își stabilește un hub european în Ungaria)
****