Producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi, deţinut de Ministerul Sănătăţii, a raportat pentru anul 2024 un profit net de 99,42 milioane lei, în creștere cu 23% faţă de 2023, iar veniturile totale au crescut cu 8%, la aproape 692,98 milioane lei, potrivit rezultatelor financiare preliminare ale companiei, transmise miercuri Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Pe piața din România, compania a realizat venituri de 421,1 milioane de lei, în creștere cu 10% în 2024, evoluţie în acelaşi trend cu piaţa farma din Romania. Exporturile au înregistrat o creștere de 16%, peste dinamica pieței interne.
În anul 2024, veniturile companiei din vânzările pe piaţa internaţională de produse finite şi substanţe active (exporturi) au fost în sumă totală de 256 milioane lei, în timp ce vânzările de produse finite au reprezentat aproximativ 62% din cifra de afacere la export – 156,3 milioane lei, în creştere cu 18% comparativ cu anul precedent.
Europa reprezintă aproape jumătate din exporturile de produse finite, asigurând mare parte din tendința de creștere
„Exceptând America de Nord, unde vânzările se consolidează în jurul valorii de 33 milioane lei/an, toate celelalte regiuni înregistrează un avans de minim 15% comparativ cu anul 2023, atât la nivel de teritorii tradiţionale pentru companie (Vietnam, UK, Moldova, Danemarca, Canada, Irak), cât şi la nivel de teritorii noi accesate în perioada 2023-2024 (Arabia Saudită, Polonia, Italia, Cehia, Emiratele Arabe)”, se arată în raportul companiei.
Antiobiotice afirmă că profitul operațional a fost de 103,3 milioane de lei, în creștere cu 13%, la cheltuieli totale de 589,69 milioane de lei. În același timp, datoriile totale ale companiei de stat, la finalul anului 2024, sunt în valoare de 387,69 milioane lei.
„Creşterea cifrei de afaceri în anul 2024 a fost susţinută de vânzarea de produse topice (unguente-crestere cu 17% de la 7,68 milioane tuburi la 8,24 milioane tuburi, supozitoare şi ovule – creştere cu 10% de la 39,5 milioane la 43,5 milioane unităţi indivizibile), produse injectabile (creştere cu 22,8% de la 36,94 milioane flacoane la 45,36 milioane flacoane) şi de produse din formele farmaceutice noi asimilate în portofoliu, respectiv plicuri, spray şi suspensii orale”, arată compania.
(Citește și: ”Producători de medicamente din România. 5 lideri din domeniu”)
***