Administratorii platformelor de comerț online pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază, se arată într-o precizare transmisă de Consiliul Concurenței.
De asemenea, arbitrul pieței atrage atenția că legislația în domeniul concurenței permite producătorilor să stabilească prețuri maxime pentru produsele lor, ”ceea ce ar putea fi util pentru a limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției”.
”Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea prețurilor excesive) sau de tip cartel”, se arată într-un comunicat transmis luni de instituție.
În actuala situație de criză generată de pandemia de coronavirus, companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale și să asigure o distribuție echilibrată a acestora. De exemplu, comercianții cu amănuntul își pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât și livrările la domiciliu pentru persoanele care nu își pot părăsi locuințele, mai atrage atenția Consiliul Concurenței.