Add Your Heading Text Here

19 octombrie, 2018

Comisia Națională de Prognoză (CNP), autoritatea însărcinată de Guvern să deruleze principalele proiecte care urmează să se deruleze în sistem PPP, a lansat procedura de atribuire a contractului pentru realizarea obiectivului „Autostrada Ploieşti- Brașov”.

Principalele date publicate în SICAP:

  • 1,36 de miliarde de euro, costuri estimate de CNSP pentru proiectare și execuți
  • 4 ani pentru proiectare și execuție
  • 20 de ani pentru operare
  • criteriul de atribuire: cel mai bun raport preț/calitate

Oferta va fi analizată în funcție de 5 criterii:

  • Oferta financiară (20%)
  • Finanțare (30%)
  • Prețul ofertei (1%)
  • Capacitate economică a ofertantului (19%)
  • Capacitate tehnică a ofertantului (30%)

Termenul limită de depunere a ofertelor este de 30 de zile de la publicarea anunțului (16 octombrie), ofertele urmând să fie deschise pe data de 19 noiembrie 2018.

Studiul de fundamentare al proiectului a fost aprobat în guvern în august 2018, moment la care purtătorul de cuvânt al Executivului a afirmat că Ploiești-Brașov ”a fost identificată drept obiectiv prioritar în cadrul Master Planului General de Transport al României”.

Documentul la care s-a referit purtătorul de cuvânt- Master Planul de Transport aprobat de guvernul din 2016- indică însă altă prioritate: autostrada Pitești-Sibiu.

[newsman_subscribe_widget formid="nzm-container-91885-6936-62e2a1251fbbbf9d28a8dd5a"]

Statul încearcă să ademenească un privat în proiectul Ploiești-Brașov, proiect ce nu are un acord de mediu, cu 2 argumente:

  • În primul rând, un procent de 8% al valorii nete actualizate, în condițiile în care standardul UE, potrivit unei analize a Societății academice din România, realizată în ianuarie 2010, este de 5%. (Plata anuală de disponibilitate trebuie să țină cont și de o rată socială a discounturilor – un invers al dobânzii care pleacă de la principiul că un euro plătit astăzi este mai valoros decât un euro plătit, să zicem, peste 30 de ani.)
  • În al doilea rând, cu ideea că sistemul de taxare va fi implementat nu doar pe Ploiești-Brașov (ce face obiect al proiectului), ci pe întreaga autostradă București-Brașov. Taxa o încasează, evident, privatul.


Articole recomandate:

citește și

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: