Add Your Heading Text Here

23 iulie, 2020

Cererea pentru vehicule comerciale a rămas scăzută la nivel european în iunie, când numărul de unități vândute a fost cu 20,3% mai redus, însă rata scăderii s-a ameliorat față de lunile aprilie și mai, reiese din datele Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

Scăderea a fost mai puțin pronunțată pe segmentul autoutilitarelor, însă autobuzele și camioanele continuă să înregistreze scăderi însemnate. Trei din cei patru mari producători europeni au raportat pierderi de două cifre: Germania cu -30,5%, Spania cu -24,2% și Italia cu -12,8%, în vreme ce Franța a înregistrat o creștere modestă de 2,2%.

Astfel, în prima jumătate a anului, înmatriculările de vehicule comerciale din UE s-au contractat cu 33,7%. Toatele cele 27 de state europene au raportat scăderi de două cifre în primele șase luni din 2020, cele mai slabe fiind rezultatele din Spania (-44,8%), Italia (-35,4%) și Germania (-28,6%).


Luna trecută, cererea pentru autoutilitare (până în 3,5 tone) a scăzut cu 10,4%, până la 142.799 de unități. Rezultatul reprezintă o îmbunătățire față de cel din mai, când segmentul a consemnat un declin de 41,3%. Franța – cea mai mare piață a vehiculelor comerciale ușoare – a înregistrat o creștere de 7,8% în iunie, cu 51.849 de unități înmatriculate. Creșteri au fost înregistrate și în Belgia (+8,4%), România (+6,4%) și Luxemburg (+3,1%). Pe de altă parte, Spania (-19,8%) și Germania (-17,7%) au suferit în continuare pierderi de două cifre, urmate de Italia cu o scădere mai modestă (-5,3%). Astfel, la jumătatea anului, piața UE a vehiculelor comerciale ușoare noi s-a redus cu 31,8%. În rândul celor patru piețe majore, Spania a înregistrat cea mai mare scădere a cererii (-45,7%), urmată de Italia (-35,9%), Franța (-31,2%) și Germania (-25,1%).

În iunie 2020, înmatriculările UE pe segmentul camioanelor grele au fost puternic afectate (-55,6%), Estonia și Letonia înregistrând pierderi procentuale de peste 80%. Cele patru piețe majore ale UE au înregistrat, de asemenea, rezultate negative, în special Germania (-57,4%), Spania (-55,7%) și Italia (-5,8%). Cipru a fost singurul stat membru al UE care a înregistrat creștere luna trecută.

În prima jumătate a anului 2020, 92.278 de camioane grele au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, în scădere cu 44,2%% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cererea a scăzut cu 41,3% în Germania, urmată de Franța (-40,6%), Spania (-37,3%) și Italia (-34,2%).

În iunie 2020, cererea de camioane noi în toată Uniunea Europeană a scăzut pentru a douăsprezecea lună consecutivă. Înmatriculările s-au redus cu peste jumătate (-54,3%), în scădere de la 43.876 unități în iunie 2019 la 20.064 de unități luna trecută. Astfel, în primul semestru, în Uniunea Europeană s-au înmatriculat 115.224 de camioane noi, cu 42% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut.

[newsman_subscribe_widget formid="nzm-container-91885-6936-62e2a1251fbbbf9d28a8dd5a"]

Luna trecută, înmatriculările de autobuze și autocare au scăzut cu 41,5% în UE, o ușoară îmbunătățire comparativ cu declinul lui May (-56,5%). În prima jumătate a anului 2020, cererea de autobuze și autocare din toată Uniunea Europeană a scăzut cu 35,1%, cu 12.508 de vehicule noi înmatriculate în regiune.


Articole recomandate:

citește și

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: