
Bugetul pe 2013 / Capcana proprietății în democrație
România se află pe locul 10 ca pondere în PIB a impozitelor pe proprietăţi imobiliare din ţările UE acestor impozite ( 0,7%), în apropierea mediei
România se află pe locul 10 ca pondere în PIB a impozitelor pe proprietăţi imobiliare din ţările UE acestor impozite ( 0,7%), în apropierea mediei
Deficitul ce va trebui finanțat reprezintă mai degrabă o povară de circa 600 de euro pe contribuabil și nu una de 150 euro pe locuitor. Adică 50 de euro pe lună ar trebui să plătească în medie un contribuabil impozit peste cele deja stabilite legal pentru a acoperi angajamentele sociale ale statului.
România a achitat în 2012 primele rate din împrumutul luat prin acordul cu Fondul Monetar Internațional, Comisia Europeană și Banca Mondială (FMI/CE/BM) în aprilie 2009.
Dacă se urmărește evoluția venitului salarial mediu net după schimbarea de regim din 1989, se poate observa cum acesta a rămas în permanență în urma evoluției PIB, decalajul maxim fiind înregistrat în 1997 (vezi tabelul). În anul 1989, retribuția medie a fost de 3.063 lei vechi iar în 1990, aceasta urcase la 3.381 lei, în pofida reducerii rezultatului activității economice.
Potrivit prognozei oficiale, anul 2013 ar urma să consemneze cea mai ridicată valoare medie din următorii patru ani, și anume 4,50 lei/euro. Cu toate acestea,
România s-a situat pe locul al doilea în rândul țărilor membre UE pe trimestrul al treilea din 2012 la creșterea costului muncii , potrivit datelor
Agricultorii români au suferit în 2012 cea mai mare reducere a venitului real la nivelul Uniunii Europene, cu nu mai puțin de 16,4% comparativ cu
Anul 2012 este singurul de după 2009 în care este prevăzută o depreciere în termeni reali a leului față de euro. Potrivit analizei Comisiei Naționale
În condițiile în care accesul la resurse și tehnologii și finanțare se ”democratizează” la nivel mondial, competitivitatea unei țări depinde în măsură tot mai mare
Conform datelor oficiale publicate de Institutul Național pentru Statistică, Produsul Intern Brut a crescut în termeni reali cu numai 26,8% între 1989 și 2011, sporul
România va reveni la PIB-ul din anul 2008 de-abia în 2015, potrivit datelor publicate de Comisia Națională de Prognoză la finele săptămânii trecute. Creșterea economică
Adevărul nespus – pentru că nu convine și nu aduce voturi – este că sumele alocate pentru politicile sociale în prezent grevează asupra investițiilor publice.
Majoritatea comentariilor referitoare la scăderea economică înregistrată pe trimestrul al treilea din 2012 și perspectivele destul de slabe de obținere la finalul anului a unei
După patru ani de la debutul crizei economice ( consemnată în trimestrul IV 2008 pentru România), structura comerțului exterior românesc s-a modificat considerabil pe partea
În premieră absolută, au fost date publicității datele privind evoluția Produsului Intern Brut al României în date comparabile de la 1862 încoace. Datele sunt incluse
Contrar ofertelor electorale avansate de fiecare din cele două forțe politice principale ale României, USL și ARD, FMI consideră că nivelurile contribuţiilor pentru sănătate şi
Guvernatorul Mugur Isărescu a anunțat oficial că anul 2015 nu mai este o țintă pentru trecerea României la moneda euro. De cel puțin doi ani,
Deficitul bugetar consemnat la finele trimestrului al treilea din 2012 poate fi pus exclusiv pe seama dezechilibrului cronicizat existent la bugetul asigurărilor sociale.
Minusul de 7,17 miliarde lei la bugetul general consolidat a fost mai mic decât subvenția de 9,19 milioane lei care a trebuit adăugată la veniturile curente din plata contribuțiilor de asigurări sociale pentru a asigura plata pensiilor.
Cu venituri pe model anglo-saxon (SUA, Irlanda, Marea Britanie) și cu obligații asumate pe model european (Germania, Austria, Franța, Italia) pe partea de cheltuieli, România
Decalajul de producție ( ”output gap” în engleză) va rămâne negativ și la o valoare considerabilă pe termen mediu pentru economia românească, potrivit raportului înaintat
România se află pe locul 10 ca pondere în PIB a impozitelor pe proprietăţi imobiliare din ţările UE acestor impozite ( 0,7%), în apropierea mediei
Deficitul ce va trebui finanțat reprezintă mai degrabă o povară de circa 600 de euro pe contribuabil și nu una de 150 euro pe locuitor. Adică 50 de euro pe lună ar trebui să plătească în medie un contribuabil impozit peste cele deja stabilite legal pentru a acoperi angajamentele sociale ale statului.
România a achitat în 2012 primele rate din împrumutul luat prin acordul cu Fondul Monetar Internațional, Comisia Europeană și Banca Mondială (FMI/CE/BM) în aprilie 2009.
Dacă se urmărește evoluția venitului salarial mediu net după schimbarea de regim din 1989, se poate observa cum acesta a rămas în permanență în urma evoluției PIB, decalajul maxim fiind înregistrat în 1997 (vezi tabelul). În anul 1989, retribuția medie a fost de 3.063 lei vechi iar în 1990, aceasta urcase la 3.381 lei, în pofida reducerii rezultatului activității economice.
Potrivit prognozei oficiale, anul 2013 ar urma să consemneze cea mai ridicată valoare medie din următorii patru ani, și anume 4,50 lei/euro. Cu toate acestea,
România s-a situat pe locul al doilea în rândul țărilor membre UE pe trimestrul al treilea din 2012 la creșterea costului muncii , potrivit datelor
Agricultorii români au suferit în 2012 cea mai mare reducere a venitului real la nivelul Uniunii Europene, cu nu mai puțin de 16,4% comparativ cu
Anul 2012 este singurul de după 2009 în care este prevăzută o depreciere în termeni reali a leului față de euro. Potrivit analizei Comisiei Naționale
În condițiile în care accesul la resurse și tehnologii și finanțare se ”democratizează” la nivel mondial, competitivitatea unei țări depinde în măsură tot mai mare
Conform datelor oficiale publicate de Institutul Național pentru Statistică, Produsul Intern Brut a crescut în termeni reali cu numai 26,8% între 1989 și 2011, sporul
România va reveni la PIB-ul din anul 2008 de-abia în 2015, potrivit datelor publicate de Comisia Națională de Prognoză la finele săptămânii trecute. Creșterea economică
Adevărul nespus – pentru că nu convine și nu aduce voturi – este că sumele alocate pentru politicile sociale în prezent grevează asupra investițiilor publice.
Majoritatea comentariilor referitoare la scăderea economică înregistrată pe trimestrul al treilea din 2012 și perspectivele destul de slabe de obținere la finalul anului a unei
După patru ani de la debutul crizei economice ( consemnată în trimestrul IV 2008 pentru România), structura comerțului exterior românesc s-a modificat considerabil pe partea
În premieră absolută, au fost date publicității datele privind evoluția Produsului Intern Brut al României în date comparabile de la 1862 încoace. Datele sunt incluse
Contrar ofertelor electorale avansate de fiecare din cele două forțe politice principale ale României, USL și ARD, FMI consideră că nivelurile contribuţiilor pentru sănătate şi
Guvernatorul Mugur Isărescu a anunțat oficial că anul 2015 nu mai este o țintă pentru trecerea României la moneda euro. De cel puțin doi ani,
Deficitul bugetar consemnat la finele trimestrului al treilea din 2012 poate fi pus exclusiv pe seama dezechilibrului cronicizat existent la bugetul asigurărilor sociale.
Minusul de 7,17 miliarde lei la bugetul general consolidat a fost mai mic decât subvenția de 9,19 milioane lei care a trebuit adăugată la veniturile curente din plata contribuțiilor de asigurări sociale pentru a asigura plata pensiilor.
Cu venituri pe model anglo-saxon (SUA, Irlanda, Marea Britanie) și cu obligații asumate pe model european (Germania, Austria, Franța, Italia) pe partea de cheltuieli, România
Decalajul de producție ( ”output gap” în engleză) va rămâne negativ și la o valoare considerabilă pe termen mediu pentru economia românească, potrivit raportului înaintat