11 decembrie, 2024

Producătorul american Boeing a reluat săptămâna trecută producţia celui mai bine vândut avion al său, 737 MAX, după o lună de la încheierea grevei de şapte săptămâni. Producția este limitată însă la 38 de avioane pe lună, la ordinul Administraţiei Federale a Aviaţiei (FAA), ca urmare a unor probleme de siguranţă descoperite anterior.

Repornirea liniei de producţie este esenţială pentru redresarea companiei, care are un volum impresionant de comenzi, de aproximativ 4.200 de unități ale acestui model, venite din partea companiilor aeriene ce doresc să răspundă cererii crescute pentru transport aerian la nivel global, relatează Reuters.

Boeing a refuzat să comenteze cu privire la reluarea producţiei, confirmată de surse anonime.


Compania a livrat 13 avioane comerciale în noiembrie, mai puțin de un sfert din cele 56 de avioane de linie pe care le-a predat clienților în noiembrie 2023, a anunțat marți producătorul american de avioane.

Livrările au scăzut de la 14 în octombrie, când cea mai mare parte a producției de avioane a companiei era încă oprită în timpul unei greve de șapte săptămâni a celor 33.000 de muncitori, care s-a încheiat la 5 noiembrie.

După o serie de probleme, inclusiv două accidente fatale, pandemia de COVID-19, deficienţe în lanţul de aprovizionare şi o grevă recentă, Boeing se confruntă cu o serie de provocări în atingerea obiectivului de a produce 56 de avioane pe lună.

Administrația Federală a Aviației a limitat producția la 38 de avioane pe lună

Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) a limitat producţia la 38 de avioane pe lună, ca urmare a unor probleme de siguranţă descoperite anterior, inclusiv incidente care au atras o intensificare a  controalelor din partea autorităţii de reglementare.


Conform analiştilor Jefferies, producţia medie de avioane 737 MAX va atinge doar 29 de unităţi pe lună în 2025.

Acest pas reprezintă o etapă importantă pentru Boeing în recuperarea pierderilor şi în consolidarea poziţiei sale pe piaţa globală a aviaţiei comerciale. Totuşi, restricţiile şi reglementările stricte impuse de autorităţi continuă să fie un factor limitativ pentru creşterea ritmului de producţie.

La 24 ianuarie 2024, FAA a informat Boeing că nu va permite nicio extindere a producției de avioane MAX, inclusiv 737 MAX 9.

„Nu vom fi de acord cu nicio cerere din partea Boeing de extindere a producției și nu vom aproba linii de producție suplimentare pentru 737 MAX până când nu vom fi convinși că problemele de control al calității descoperite în timpul acestui proces sunt rezolvate”, a declarat Whitaker, după incidentul cu o ușă care s-a desprins de la o aeronavă a Alaska Airlines.

În urma vizitei sale recente la unitatea de producție din Renton, Whitaker a declarat pentru Reuters că noile sisteme și cursuri de instruire introduse de Boeing sunt „într-adevăr ceea ce mă așteptam să văd”.

(Citește și: Greva de șapte săptămâni de la Boeing s-a încheiat cu acceptarea majorității cererilor greviștilor)

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: