24 iulie, 2025

Autorizațiile de construire, certificatele de urbanism, cele de număr poștal sau alte documente de la Primăria Municipiului București (PMB) pot fi obținute direct, prin platforma MyEterra, gratuit, de luni.

Prin această platformă nu mai este nevoie de documente suplimentare, cum ar fi extrase de carte funciară sau planuri cadastrale, acestea fiind preluate automat din baza de date a Agenției Naționale de cadastru și Publicitate Imobiliară.

MyEterra este pusă la dispoziţie de ANCPI, instituţie aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.


Prin intermediul acestei platforme, reprezentanţii desemnaţi ai primăriilor şi ai consiliilor judeţene pot accesa direct şi gratuit documentele necesare pentru soluţionarea cererilor cetăţenilor privind imobilele aflate în proprietate.

Cum funcționează platforma

  • Pentru a beneficia de noile funcţionalităţi oferite de platforma MyEterra, instituţiile administraţiei publice locale trebuie să transmită o cerere, în care să fie nominalizaţi reprezentanţii autorizaţi să acceseze platforma.

Această facilitate vizează simplificarea proceselor administrative şi vine în sprijinul cetăţenilor care, până acum, trebuiau să parcurgă individual, paşi suplimentari pentru obţinerea acestor documente. Totodată, măsura contribuie la creşterea eficienţei instituţiilor publice prin acces mai rapid la datele cadastrale şi de carte funciară.

(Citește și: Autorizarea construcțiilor de locuințe din 2024 prevestește o stagnare în 2025)


****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: