Add Your Heading Text Here

17 iunie, 2021

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat, joi, că a fost emisă autorizația de construire pentru lotul 5 al autostărzii Sibiu-Pitești. Este vorba despre tornsonul Curtea de Argeș – Pitești, lung de 30 de km. Pe lotul respectiv licitația a fost câștigată de constructorul italian Astaldi.

Parte din finanțarea autostrăzii Pitești – Sibiu este asigurată cu ajutorul Comisiei Europene, care a alocat deja în 2020 suma de 875,5 milioane de euro din fondurile UE pentru construcția autostrăzii.


”Lucrările pot începe la Autostrada A1 Pitești – Curtea de Argeș. Tocmai ce am emis autorizația de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești. Este vorba de un tronson între Curtea de Argeș și Pitești, lung de 30 de km. Constructorul a început mobilizarea și va demara lucrările în perioada următoare. Proiectul este unul amplu, care valorează 1,7 miliarde de lei”, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor.

Cătălin Drulă precizează că lotul respectiv cuprinde 13 poduri, 3 pasaje, un viaduct, 3 noduri rutiere (la Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov), 2 spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, 2 parcări de scurtă durată, câte una pe fiecare sens, 2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și la Curtea de Argeș.

Distanță de 4 ani între lansarea licitației și emiterea autorizației de construire

Licitația pentru lotul 5 a fost lansată în iulie 2017, iar ofertele au fost depuse câteva luni mai târziu. De atunci și până în 2020, adică aproape 3 ani, s-a derulat procedura de evaluare a ofertelor și s-au judecat contestațiile formulate de unii dintre ofertanți.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Piteşti- Curtea de Argeş a fost semnat în mai 2020 cu antreprenorul italian pentru 1,7 miliarde lei.

harta pitești curtea de argeș

Stadiul celorlalte loturi


Singurul tronson în execuţie între Sibiu şi Piteşti este Lotul 1 Sibiu – Boiţa cu o lungime de 13 km. Austriecii de la Porr au realizat deja 40% din lucrări, prin urmare la finalul anului viitor această porțiune din autostradă va fi gata.

Probleme sunt însă pe lotul 4, Tigveni – Curtea de Argeș, unde compania de Administrare a Infrastructurii atribuise, inițial, contractul austriecilor de la Porr, care au cerut 1,67 miliarde de lei pentru realizarea în cinci ani a celor 10 kilometri de șosea rapidă.

Decizia CNAIR a fost contestată de compania China Railway, iar Curtea de Apel le-a dat dreptate chinezilor. Aceștia au fost excluși de la licitație pentru că erau pe o listă neagră a Băncii Mondiale. Acum, compania de autostrăzi trebuie să facă o reevaluare a ofertelor.

[newsman_subscribe_widget formid="nzm-container-91885-6936-62e2a1251fbbbf9d28a8dd5a"]

Autostrada Sibiu – Pitești are 6 loturi:

  • lotul 1 Sibiu – Boiţa cu o lungime de 13 km, în execuție
  • loturile „de mijloc”, (Lot 2 Boiţa – Cornetu – 31 km, Lot 3 Cornetu – Tigveni – 37 km şi Lot 4 Tigveni – Curtea de Argeş – 10 km) sunt în evaluare sau reevaluare
  • lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești – 30 de km, autorizație de construire emisă
  • lotul 6, o legătură de 23 km între autostradă (zona Tigveni – Argeş) şi Municipiul Râmnicu Vâlcea, adăugat ulterior proiectului inițial, licitație lansată în 2020 pentru SF și Proiect tehnic
Articole recomandate:

citește și

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: