29 aprilie, 2025

Președintele american Donald Trump va anunța marți, în contextul unei vizite în statul Michigan, o reajustare a tarifelor vamale aplicabile sectorului auto, măsura fiind menită să reducă impactul noilor taxe de import asupra producției autohtone, potrivit Reuters.

Printre măsuri se numără reducerea taxelor impuse asupra pieselor auto străine din automobilele fabricate pe piața internă și împiedicarea suprapunerii tarifelor pe automobilele fabricate în străinătăte, conform declarațiilor oficialilor Casei Albe.

„Președintele Trump construiește un parteneriat important atât cu producătorii auto naționali, cât și cu marii noștri lucrători americani. Acest acord este o victorie majoră pentru politica comercială a președintelui prin recompensarea companiilor care produc pe plan intern, oferind în același timp piste producătorilor care și-au exprimat angajamentul de a investi în America și de a-și extinde producția internă”, a declarat secretarul pentru comerț al SUA Howard Lutnick, într-o declarație pentru Reuters.


Wall Street Journal a scris luni că producătorii de automobile anticipează din partea administrației Trump o scutire de la tarifele auto înainte de vizita în Michigan, unde se află cei trei mari producători de automobile din Detroit și peste 1.000 de furnizori auto importanți.

Tarifele pe piese auto ar urma să intre în vigoare din 3 mai

Următoarea serie de tarife care ar trebui să intre în vigoare este cea pe piese auto, iar administrația a reacționat la un îndemn al unei coaliție de grupuri din industria auto americană care a cerut să nu se impună pur și simplu tarife de 25% pentru piesele auto importate.

WSJ scrie de altfel că parte din tarifele pe piese auto importate, respectiv cele importate și utilizate la producția de autovehicule în SUA, vor fi relaxate.

Reajustarea vizează inclusiv produse intermediare (input-uri) din oțel și aluminiu care intră în componența autovehiculelor, zonă unde inclusiv România are un export semnificativ – de exemplu prin Artrom Steel Tubes, care produce țevi industriale din oțel fără sudură, iar mai bine de o zecime din comenzi se duc în industria auto europeană, locală și americană. Ca idee, uzinele Artrom din Slatina și Reșița vor fi cumpărate de GLGH Steel, LLC, subsidiară a fondului de investiții american Great Lakes Global Holdings (GLGH) din Chicago, Illinois. 

Administrația SUA va rambursa tarifele deja plătite

WSJ mai scrie că producătorii auto americani vor putea de asemenea să ceară rambursarea oricăror tarife deja plătite.


Conform publicației americane, companiile auto au reușit să obțină concesiile angajându-se să sprijine obiectivul președintelui Trump de a promova producția domestică. Industria va continua însă să plătească tarife mai mari comparativ cu 2024.

(Citește și: ”Donald Trump anunță o viitoare ajustare a tarifelor „reciproce”, în următoarele „două-trei săptămâni””)

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: