Valoarea ecotichetului pentru autovehiculele electrice sau cu pilă de combustie pe bază de hidrogen, acordat în Programul „Rabla 2025”, va fi de 18.500 de lei, conform modificărilor prevăzute în Ghidul de finanțare, supus consultării publice de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP).
„Am înțeles că «Rabla» nu este doar despre schimbarea unei mașini vechi, ci rămâne un instrument important prin care cetățenii fac pași siguri către un aer mai curat. Ecotichetul pentru electrice a fost ajustat, dar această decizie permite ca, în condițiile bugetare actuale, să putem oferi unui număr cât mai mare de români șansa de a beneficia și în acest an de sprijin. În paralel, încercăm să construim un cadru de finanțare mai stabil și durabil pe viitor prin acoperirea acestui program prin Fondul Social pentru Climă. Obiectivul rămâne același: mai puțină poluare și o tranziție treptată spre mobilitate curată în România”, se arată în comunicatul semnat de ministra Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu.
Potrivit ministerului, cea mai importantă schimbare vizează valoarea ecotichetului pentru autovehiculele electrice sau cu pilă de combustie pe bază de hidrogen, care va fi de 18.500 de lei, sprijin acordat persoanelor fizice care doresc să-și cumpere mașini nepoluante prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM).
Pentru celelalte tipuri de autovehicule, ecotichetele rămân neschimbate, respectiv: 15.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice; 12.000 lei pentru un autovehicul nou hibrid; 10.000 lei pentru un autovehicul nou cu motor termic (inclusiv GPL/GNC) sau pentru o motocicletă.
Bugetul Rabla Auto 2025 a scăzut la 200 milioane lei, față de 610 milioane lei, cât era valoarea aprobată prin HG în iunie. Celelalte sesiuni ale Programului Rabla, pentru persoane juridice și pentru instituții publice, au fost anulate, prin hotărâre de guvern. Bugetele acestora erau de aproape 700 de milioane de lei, bani care vor fi dirijați, teoretic, de Ministerul Mediului către alte activități.
Cititi si: Directorul de vânzări Dacia: Amânarea programului Rabla afectează vânzările – Ținta pentru 2025, dificil de atins
***
Un răspuns
Buna Ziua,
Minunat, nu am ce spune !?
In loc sa fi pastrat programul asa cum era, ca – de bine,de rau – functiona si se retrasesera deja, de pe drumurile Patriei, o multime de „troace” poluante si sa incurajeze prin acest program si producatorii autohtoni din tara (ca avem, multumita lui Dumnezeu !), iscusitii guvernanti ce au facut?…dau bani pe electricele care nu sunt facute in Romania, basca pe autovehiculele cu pilă de combustie pe bază de hidrogen, care sunt f. rare si f. scumpe, adica dam stimulente tot nababilor, care oricum au bani sa-si cumpere SUV-urile lor de lux ?!
Ce sa mai vorbim despre infrastructura pt. Hidrogen ? Unde este aceasta? Autoritatile nu sunt in stare sa faca o infrastructura pt. „electrice”, ce sa mai vorbim despre „hidrogen”?! Stiti???… ca si la trenuri: in loc sa reparam sinele, ca sa avem un pic de viteza, ca mergem ca testoasele si sa ne rezumam la trenuri moderne si normale, Noi, ce facem?… „ne aruncam”la „hidrogen”, ca sa dam bine pe „Media”. Ministri incompetenti !!!